خراسان

تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی در اختیار مخترعان بسیجی خراسان‌رضوی قرار می‌گیرد

علیرضا جامی

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌رضوی گفت: تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی در اختیار مخترعان بسیجی خراسان رضوی قرار می‌گیرد.

علیرضا جامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: امروز از حدود ۳۰ نفر از برگزیدگان علمی بسیج استان خراسان‌رضوی از قشرهای بسیج فرهنگیان، دانش‌آموزی، کارگری، مهندسان تقدیر خواهیم کرد. در نمایشگاه دستاوردهای علمی استان که به میزبانی استانداری آخر آذرماه برگزار می‌شود، شرکت خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی گفت: از جمله طرح‌های ما در این همایش طرح جلبک “نمک‌زدا” از آب است و این محصول آماده استفاده در استان برای این منظور است.

جامی بیان کرد: برای حمایت از اختراعات بسیجیان در استان مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در غالب تسهیلات ۱۶ درصدی و حمایت بلاعوض با رقمی حدود ۴۰۰ میلیون تومان را داریم.

وی اظهار داشت: از طرح‌های حمایتی دیگر ما به جز طرح جلبک نمک‌زدا، ریخته‌گری نوین، سموم ارگانیک گیاهی است که برای ایجاد نمونه اولیه به آنها کمک خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی گفت: طرح “کماس” که به آسیاب کردن سیمان کمک می‌کند و سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سرعت کار می‌شود در چندین کارخانه تست و در حال استفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا