مشهد

تسهیل سرمایه‌گذاری در مشهد مهمترین راهکار تامین درآمد پایدار است

سرمایه گذاری

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری در مشهد مهم‌ترین راهکار تامین درآمد پایدار است.

محمدحسن ودیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: به منظور قانونمند کردن درآمدهای پایدار برای شهرها و به ویژه کلان شهرها باید در شورای شهر مصوبات جدیدی تصویب شود که به منظور تصویب این مصوبات نیازمند تعامل با نمایندگان مجلس و قانون‌گذاران هستیم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی است که وصول آن نیازمند مذاکره، تعامل و توافق با این دستگاه‌هاست و این خود به خروج شهرداری از بحران مالی کمک می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به دغدغه‌های شورا درباره درآمدهای پایدار شهری اظهار داشت: از زمانی که وارد انتخابات شوراها شدیم دغدغه درآمدهای پایدار را داشته‌ایم چراکه تب ساخت و ساز بالاخره روزی فروکش می‌کند. شورای پنجم به دنبال راهکارهای جدید است تا بخشی از قوانین کلان کشوری در موارد مربوط به عوارض و مالیات‌ها را تغییر دهد.

ودیعی سرمایه‌گذاری‌های داخل شهر را به عنوان گزینه دیگری از کسب درآمدهای پایدار معرفی کرد که شهرداری می‌تواند از این منابع برای درآمد استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس رکود پروژه‌های شهر را نگران کننده ارزیابی و بیان کرد: این پروژه‌ها حجم عظیمی از منابع شهرداری و شهروندان را به خود اختصاص داده و در صورت عدم بهره‌برداری مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

ودیعی ادامه داد: شورای شهر به جد تلاش می‌کند تسهیلات لازمه را چه از طریق تصویب مصوبات و چه از طریق مذاکره با نهادهای ذی‌ربط مدیریت شهری برای سرمایه گذاران فراهم کند و امیدوارم نتیجه این تلاش‌ها سوددهی پروژه‌های راکد را برای شهرداری و شهروندان و سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا