مشهد

تشکیل کمیته حمایت قضایی از صنعت و سرمایه‌گذاری در خراسان‌‌رضوی

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: به منظور تعامل بیشتر با بخش صنعت و حمایت از تولید ملی کمیته حمایت قضایی از صنعت و سرمایه‌گذاری در استان خراسان‌رضوی تشکیل شده است.

خبرگزاری فارس: تشکیل کمیته حمایت قضایی از صنعت و سرمایه‌گذاری در خراسان‌‌رضوی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 مشهد، محمدبخشی محبی اظهار کرد: کمیته حمایت قضایی از صنعت و سرمایه‌گذاری استان پس از بخشنامه ریاست قوه قضائیه در تمام کشور با عضویت رئیس کل دادگستری، رئیس دادگاه‌ها، دادستان مرکز استان، بازرسی کل و اداره ثبت تشکیل می‌شد و خوشبختانه خراسان‌رضوی در تشکیل این کمیته پیشگام بوده و با تشکیل کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از صنعت و سرمایه‌گذاری استان به دنبال تثبیت و تشکیل یک نهاد شبه قضایی در امر داوری هستیم که تاکنون به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

رئیس کمیته حقوقی حمایت از صنعت خراسان رضوی افزود: از جمله برنامه‌های این کمیته بازدید همکاران دستگاه قضا از صنایع مختلف استان است؛ همکاران ما در حوزه قضایی باید اطلاعاتی راجع به صنعت، نحوه عملکرد کارخانجات و دستگاه‌های صنعتی، مشکلات و مسائل آنها و نقش مهم صنعت ملی در پیشگیری از بزهکاری داشته باشند و از طرف دیگر از محیط خشک کاری اندکی فاصله بگیرند که خوشبختانه اجرای این برنامه‌ها به این هدف کمک شایانی کرده است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه این کمیته از حوزه‌های دیگری همچون صنایع غذایی، صنایع داروسازی و بهداشتی، صنایع سنگین و صنعت نساجی نیز بازدید داشته است.

وی در ارتباط با فعالیت‌های این کمیسیون در راستای حمایت از صنایع استان ادامه داد: ظرف یک سال گذشته بالغ بر 250 پرونده در این کمیسیون طرح و بدون تشکیل پرونده قضایی نسبت به رفع مشکل واحدهای صنعتی و حتی طلبکارانشان اقدام‌های لازم صورت پذیرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نه =

دکمه بازگشت به بالا