مشهد

تصویب آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های اعزام الکترونیکی تاکسی در مشهد

.
تصویب آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های اعزام الکترونیکی تاکسی در مشهد / صلح جرایم و تاخیرهای پروژه مشارکتی رسالت تصویب شد

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به ایین نامه فعالیت شرکت‌های فراخوان و اعزام الکترونیکی تاکسی رای مثبت داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بررسی لایحه شهرداری در زمینه صلح جرایم و تاخیرهای ناشی از اجرای قرارداد پروژه مشارکتی رسالت آغاز شد.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس در این مورد گفت: شروع این پروژه سال ۸۸ بوده که تا سال ۹۲ فقط ۹ درصد رشد داشته و بقیه پیشرفت این پروژه تماما در این دوره از مدیریت شهری صورت گرفته است.
محمدرضا مزجی افزود: دو دوره چهارم حساسیت زیادی بر روی کنترل پروژه‌ها وجود دارد لذا پیشرفت پروژه‌ها قبل قبول بوده است.
وی با اشاره به اینکه شریک شهرداری در پروژه رسالت، ستاد فرمان امام است، تصریح کرد: در این منطقه محروم کسی حاضر به مشارکت با ما برای احداث این پروژه نشد که ستاد فرمان امام با ما برای ساخت این پروژه مشارکت نمود و امروز می‌توانیم تحول در این منطقه را شاهد باشیم.
با تصویب این پروژه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد کلیه جرایم و تاخیرهای ناشی از اجرای قرارداد پروژه مشارکتی رسالت را که مقرر شد تا پایان شهریور ماه سال ۹۶ افتتاح شود و همچنین جرایم و تاخیرهای مربوط به عدم انتقال اسناد مربوط به ۱۰٫۲ هکتار از زمین‌های پلاک ۱۷۶ از سوی شرکت توسعه و عمران امید به نام شهرداری مشهد را با تاخیرها و خسارت‌هایی که از سوی شهرداری در روند واگذاری و انتقال اسناد پروژه‌های ادیب و قائم به نام شرکت توسعه و عمران امید شده است به صورت دو جانبه صلح و تهاتر نماید.
در ادامه این جلسه علنی، آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی درون شهری مبتنی بر سامانه‌های نوین فراخوانی و اعزام الکترونیکی نیز بررسی و تصویب شد.
محمود عامری‌فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در این مورد اظهار کرد: با تمام کمیسیون‌ها برای تکمیل این آیین‌نامه رایزنی شده و نظرات آنها در این آیین نامه گنجانده شده است.
مهدی علوی‌مقدم، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس نیز عنوان کرد: ما در اینگونه خطوط، اصل بر ادامه همکاری را، درخواست همکار قرار داده‌ایم و شرکت نمی‌تواند راننده را مجبور کند تا قراردادش را تمدید نماید.
لایحه ارائه تسهیلات به املاک و مستغلات بدون پایانکار ساختمانی در حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵، دیگر دستور کار این جلسه علنی بود که مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت.
حجت السلام حسنعلی اخلاقی امیری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه اظهار کرد: هدف ما از این مصوبه این است که خرده مالک‌ها از تسهیلات مورد نظر بهره‌مند شوند.
با تصویب این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد برای ساختمان‌های احداث شده واقع در حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ سطح شهر مشهد، که دارای معافیت از ارائه تاییدیه استحکام بنا می‌باشند ضمن طی نمودن فرآیند قانونی صدور پایانکار، تا سقف تراکم کم مسکونی و حداکثر ۲۰۰ مترمربع زیربنا، تا پایان بهمن‌ماه سال ۹۶ مشمول بخشودگی عوارض زیربنای مسکونی نموده و گواهی مفاصا حساب و یا پایانکار ساختمانی برای این املاک صادر نماید.
تحقق‌پذیری کامل طرح‌های جامع و تفصیلی بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال
در ادامه این جلسه نیز بعد از اینکه لایحه اصلاح برخی از بندهای مصوبات دفترچه ضوابط محاسبات درآمدی برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری برگشت داده شد، لایحه تحقق‌پذیری اسناد توسعه شهری در قالب برنامه عملیاتی و بودجه شهرداری بررسی شد.
محمود سهیلی، نایب رییس اول شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این مورد اظهار کرد: این موضوع یکی از دستاوردهای مشترک شورا و شهرداری است که با اجرای آن بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شاهد پیاده‌سازی کامل طرح جامع و تفصیلی خواهیم بود.
با تصویب این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به منظور انسجام، شفاف‌سازی، مشارکت‌پذیری و رصدپذیری طراحی فرآیندها، تجمیع، حذف چرخه‌‌های موازی، تناسب بین تکالیف و ماموریت‌ها در طراحی چرخه‌ها، تبعیت از الزامات قانونی، حقوقی و تکلیفی متوجه شهرداری در حوزه‌های سیاست‌گذاری، تدوین برنامه عملیاتی، رصد فرآیندها و اجرای پروژه‌ها، موارد را در چارچوب نظام برنامه‌ریزی شهرداری بازنگری نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا