ایران

تصویب ۲ مجوز تحقیق و تفحص از وزارت صنعت در کمیسیون صنایع مجلس

 

سعید باستانی

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: ۲ مجوز تحقیق و تفحص از وزارت صنعت در جلسه کمیسیون صنایع مجلس مصوب شد که یکی از آنها تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر بوده است.

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: ۲ مجوز تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنایع مصوب شد که یکی از آنها تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر بوده است. مجوز دیگر در حوزه اعطای مجوزهایی است که برای بهره‌برداری از معادن بوده که هر ۲ این تحقیق و تفحص‌ها با اکثریت آرا به صحن علنی مجلس می‌رود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق برای حمایت از تولید، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات موجود در بحث مبارزه با قاچاق این است که هیچ آمار دقیقی از میزان ورود کالای قاچاق به داخل کشور وجود ندارد.

باستانی ادامه داد: ارقام مختلفی از ارزش کالاهای قاچاق به کشور داده می‌شود که از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار تا ۲۲ میلیون دلار تفاوت دارد و این مسئله برنامه‌ریزی برای مبارزه با این امر را سخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی یکی از اقدامات بسیار مهم پیشگیری از قاچاق کالا بوده که باید به آن اهتمام جدی داشت و در مجلس نیز این موضوع به صوت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا