مشهد

تعداد آتش‌سوزی‌ها در شهر مشهد سالانه ۲۰ درصد رشد دارد

جعفری آتش نشانی

مدیرعامل آتش نشانی شهرداری مشهد مقدس گفت: تعداد آتش‌سوزی‌ها و دیگر حادثه‌ها در این کلانشهر سالیانه ۲۰ درصد رشد دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آتشپاد حسن جعفری در مراسم تحلیل و بررسی وضعیت ایمنی شهر و تجلیل مسئولان و شهروندان مشهدی از آتش‌نشانان اظهار داشت: بیش از ۱۸ هزار بازدید ایمنی سالانه از اماکن مختلف مشهد توسط کارشناسان این سازمان انجام می‌گیرد که بخش عمده‌ای از این اماکن ناایمن و فاقد تائیدیه ایمنی هستند.

وی ادامه داد: وضعیت نظام پیشگیری و ایمنی سازمان آتش‌نشانی و حوادث و حریق‌های پی‌در‌پی که رخ می‌دهد، مشکلات عدیده‌ای از قبیل خلاء‌های قانونی، ضوابط، مقررات و کمبود تجهیزات را یادآور می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت مسایل مرتبط با ایمنی و سلامت شهروندان ضرورت نگاه کلان‌نگر و پرهیز از تشکیک در قوانین متعدد ضروری است.

جعفری با بیان اینکه اقدامات ایمنی باید از طریق دادگستری و سازمان‌های مرتبط نیز پیگیری شود، بیان کرد: ساختمان‌های ناایمن زیادی در مشهد وجود دارد که برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ای مشابه پلاسکو مالکان و مسئولان باید هرچه زودتر نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام کنند. ایمن‌سازی ساختمان‌ها و تجهیز آن‌ها به حداقل‌های ایمنی نظیر سامانه اعلام و اطفای حریق، پله فرار مناسب و پوشش ضدحریق ضروری است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: سالیانه به‌طور متوسط ۱۱ هزار عملیات اعزام به حادثه و اطفای حریق در مشهد انجام می‌شود و تعداد آتش‌سوزی‌ها و دیگر حادثه‌ها در این کلانشهر سالیانه ۲۰ درصد رشد دارد.

جعفری همچنین بر ضرورت تجهیز و تامین این سازمان با اقداماتی نظیر بروزرسانی تجهیزات و امکانات عملیاتی از جمله امداد هوایی، ارتقای سطح آموزش در سازمان، اعطای تسهیلات به جانباختگان و معلولان آتش‌نشان و کادر امداد و نجات در حین عملیات وغیره تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا