ایران

تعرفه اینترنت سایت های داخلی نیم بها می شود

 

 

حاجیان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت تمامی سایت‌های داخلی که در داخل میزبانی می‌شوند تا دو هفته آینده خبر داد.دکتر  واعظی در حاشیه بازدید از همایش بازی‌های رایانه‌ای (TGC )در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش۵۰ درصدی تعرفه اینترنت سایت‌های داخلی، گفت: تا دو هفته آینده تمامی سایت‌هایی که از سرورهای داخلی استفاده می‌کنند ازکاهش۵۰ درصدی تعرفه اینترنت بهره‌مند خواهند شد و ما جزییات آن را در مراسم راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اعلام خواهیم کرد. وی افزود: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در مرحله‌ اول۱۰۰سایت، سپس۲۵۰ سایت و در حال حاضر۵۱۰ سایت برتر داخلی از تعرفه۵۰ درصدی نسبت به تعرفه بین‌الملل استفاده کردند.واعظی تصریح کرد: قصد داریم حجم‌فروشی را در اف‌سی‌پی‌ها و ارائه‌دهندگان اینترنت حذف کنیم، بنابراین به جای این که عملا به مشترکان حجم بفروشیم، براساس سرعت، ترافیک نامحدود به آن‌ها ارائه دهیم و در حال حاضر نیز  برخی شرکت‌ها این کار را آغاز کرده‌اند و ما بنا داریم  این کار را در سطح وسیع‌تری عملی کنیم که دراین‌صورت حوزه بازی‌های رایانه‌ای و همچنین برخی فعالیت‌های زنده دچار تحولاتی خواهدشد.

اجرای فاز سوم فیلترینگ هوشمند آغاز شد 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خراسان درباره آخرین وضعیت اجرای فاز سوم پروژه فیلترینگ هوشمند از اجرایی شدن مرحله سوم این پروژه خبر داد. وی ضمن خودداری از بیان جزییات درباره اجرای این مرحله از طرح فیلترینگ هوشمند تصریح کرد: با توجه به اجرای فاز دوم اجرای این پروژه در سال گذشته، اجرای فاز سوم فیلترینگ هوشمند نیز در حال حاضر آغاز شده‌است.
اختصاص ۵میلیارد تومان به شرکت‌های بازی‌ساز طی یک‌سال گذشته 
واعظی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی یک سال گذشته هماهنگی‌هایی را  با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کرده‌ایم که طی آن  از محل وام وجوه اداره‌شده سهمیه‌ای برای اختصاص به بازی‌سازان در نظر گرفته‌شد و در این راستا مبلغ ۵میلیارد تومان به این شرکت‌ها اختصاص پیداکرد. وی از ایجاد زیرساخت‌های فنی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، برای شرکت‌های بازی‌ساز خبرداد و گفت: هماهنگی‌هایی با برخی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انجام شده‌است تا امکانات مورد نیاز برای تولید بازی در اختیارشان قرار گیرد.
نمی‌خواهیم مردم از فیلترشکن استفاده کنند
واعظی در پاسخ به سوالی درباره فیلتر بازی کلش‌اف‌کلنز گفت: زمانی که این بازی فیلتر شد وزارت ارتباطات تلاش زیادی کرد تا این مسئله رفع شود چون ما اعتقاد نداریم که مردم به فیلترشکن روی آورند و سیاست کشور را دور بزنند بلکه اعتقاد داریم باید با آن‌ها صادق باشیم و فرهنگ‌سازی کنیم. همچنین با تولید بازی‌های خوب آن‌ها را به انجام بازی‌های داخلی که با سرور داخلی، با کیفیت بالا و با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شود، ترغیب کنیم، طوری که در یک سال‌ونیم گذشته به ما گزارش می‌دهند که حجم استفاده مردم از ترافیک محتوای داخل با سرعت در حال افزایش است. همچنین نگرانی‌هایی که از محدودشدن ارتباطات اینترنت بین‌الملل با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات وجود داشته، برطرف شده‌است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا بازی‌های ایرانی برای عرضه در عرصه بین‌الملل نیاز به سرور خارجی دارند، گفت: شرایط ما با خارج به‌گونه‌ای است که بازی‌های ما می‌توانند در سرور ایرانی باشند و با کیفیت خوب در کشورهای دیگر عرضه شود. نمونه‌اش، بازی شوفر است که در ۷۷ کشور عرضه شده و مشکلی ندارد. ما می‌خواهیم همین الگو را برای سایر بازی‌های ایرانی برای عرضه در خارج از کشور پیاده کنیم. عرضه بازی‌های ایرانی در بازار بین‌الملل هم از نظر ذائقه و هم بهبود تکنیک اهمیت دارد.
تنها ۱۰ درصد بازار داخلی در اختیار بازی‌های ایرانی است 
صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تنها۱۰درصد بازار داخلی در اختیار بازی‌های ایرانی است، گفت: امروز۱۰تا ۱۵ درصد بازار داخلی در اختیار بازی‌های ایرانی است و باقی آن را بازی‌های خارجی به خود اختصاص داده‌اند، در این زمینه همکاران ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌ای ۵ ساله را تدوین کرده‌اند که بتوانیم‌ سهم خود را به مرز۵۰درصد برسانیم. وی افزود: بازی رایانه‌ای در کشور هنوز ناشناخته‌است و ما باید این ظرفیت را به جامعه خود بشناسانیم. چراکه این حوزه هم اقتصادی است و هم از نظر فرهنگی ظرفیت مهمی است و می‌تواند مفاهیم ارزشمندی را به خانواده‌ها، جوانان و حتی کودکان منتقل کند. در همین نمایشگاه شاهد عرضه بازی‌هایی در حوزه دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مفاهیمی از این دست هستیم و این اتفاق مبارکی است.وی با بیان این‌که ایران در آستانه ورود به بازارهای جهانی بازی‌های رایانه‌ای است، گفت:  یکی از بازی‌سازان در همین نمایشگاه به بنده اعلام کرد طی یک‌سال ۱۵۰ هزار دلار فروش بین‌المللی از بازی خود داشته و این یعنی جوانان ظرفیت این حضور را دارند.وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره اجرایی‌شدن قانون کپی‌رایت،گفت: وزارت ارشاد به‌طور جدی به‌دنبال تصویب قانون کپی‌رایت است و اخیرا نیز جلسه‌ای را با کمیسیون قضایی مجلس برگزار کرده‌ایم تا  لایحه‌ای را که در این‌باره به مجلس ارائه کرده‌ایم در اولویت قراردهند و احتمالا در هفته پیش رو این لایحه در مجلس تصویب شود و  تا پیش از پایان سال شاهد تصویب و اجرایی شدن قانون مالکیت معنوی یا همان کپی‌رایت در کشور باشیم. وی درباره اخذ عوارض از بازی‌های خارجی عرضه شده در بازار داخلی هم گفت: در این زمینه پیش‌نویسی تهیه شده و اخیرا در شورای برنامه‌ریزی جلسه‌ای در این‌باره داشتیم و مقرر شد که بحث به هیئت دولت برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا