مشهد

تغییر نام اسماعیل آباد برای پاک شدن خاطرات بد مردم از این محله مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: تغییر نام اسماعیل آباد مشهد باعث می‌شود تا خاطره بدی که مردم در گذشته از این منطقه در اذهان خود داشتند از بین برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان سه‌شنبه شب پس از حضور در منطقه اسماعیل‌آباد و در جلسه بررسی وضعیت حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: باید با برنامه زمان‌بندی شده، چهره مناطق حاشیه شهر مشهد از وجود معتادان متجاهر و سایر معضلات اجتماعی، تغییر پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: لازمه این تغییر بزرگ، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با حمایت حداکثری تمام نهاد‌های درگیر در این موضوع است تا نتایج این هم‌افزایی در کمترین زمان ممکن فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های توسعه محلی انجام شده برای ۶۶ محله شهر مشهد بیان کرد: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکان اجرای آن در سایر محلات حاشیه شهر مشهد نیز فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به یکی از مطالبات مهم مردم منطقه اسماعیل‌آباد در مورد ایجاد درمانگاه شبانه روزی گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که باعث شده است تا بسیاری از برنامه‌های مصوب اجرایی نشود عدم در نظر گرفتن زمین مناسب برای طرح‌ها است و به همین دلیل ایجاد درمانگاه شبانه روزی این منطقه خارج از نوبت در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی شهر مشهد مورد برسی لازم قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی به احساس امنیت در کنار ایجاد امنیت اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی باید گشت‌های موتوری و خودرویی خود را در این منطقه افزایش دهد تا احساس امنیت در این منطقه در طول مدت شبانه روزی فراهم شود.

وی همچنین ادامه داد: مردم منطقه در مورد تامین مناسب  روشنایی خیابان‌های این منطقه در طول شبانه روز تاکید بسیار داشتند و باید در اسرع وقت، مشکلات معابر این منطقه از نظر تامین نور مورد بررسی قرار گیرد.

معتمدیان گفت: در طول سال گذشته با همکاری شایسته ارگان‌هایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آب منطقه‌ای خراسان رضوی، شهرداری مشهد و دستگاه قضا یکی از بزرگترین چالش‌های این منطقه که ساخت و ساز غیر مجاز در مسیر رودخانه کشف رود بود، مورد بررسی لازم قرار گرفت و حل شد، اکنون باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی، امکانات زیر ساختی لازم برای ایجاد مدارس، زمین‌های ورزشی و مجتمع فرهنگی مسجد محور صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیشنهاد ستاد تسهیل‌گری منطقه اسماعیل‌آباد مبنی بر تغییر نام این محله افزود: این تغییر باعث می‌شود تا خاطره بدی که مردم در گذشته از این منطقه در اذهان خود داشتند از بین برود، همچنین صداوسیما برای نشان دادن فعالیت‌های انجام شده در این منطقه باید برنامه‌سازی و مستند‌سازی لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 11 =

دکمه بازگشت به بالا