مشهد

تقاضای تاسیس “بانک قرض‌الحسنه آستان قدس” در انتظار تصویب بانک مرکزی است

مشهد|تقاضای تاسیس "بانک قرض‌الحسنه آستان قدس" در انتظار تصویب بانک مرکزی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، مرتضی بختیاری در تشریح اقدامات ۲ ساله آستان قدس رضوی در گفت‎وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما اظهار داشت: ۲۰۰ اتفاق متفاوت و جدید در این ۲ سال در آستان قدس رضوی انجام شده است که یکی از آن‌ها تبدیل شدن مشهد به مرجعیت علمی در جهان اسلام است.

وی گفت: امروز مأموریت رسیدگی به محرومان و مستضعفان برای آستان قدس رضوی تکلیف شده و تمام بضاعت این آستان مقدس برای رسیدگی به محرومان باید به میدان بیاید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی فقط ویژه مجاورین نیست. امروز علی‌رغم گذشت چندین ماه، خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) هنوز در کرمانشاه مستقر هستند و با عنوان قرارگاه امام‌رضائی‎ها به زلزله‌زدگان خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: معاونت امداد در سال جاری ۱۲۶ میلیارد تومان به محرومان و زائر اولی‌ها کمک کرده که ۴۱ میلیارد تومان آن از بودجه آستان قدس بوده است و بیش از ۸۰ میلیارد تومان خیرین و نهادها کمک کرده‌اند، این کمک‌ها با توسعه مفهوم خدمت صورت گرفته است.

بختیاری افزود: به دنبال خدمت به محرومین از طریق وام‌های قرض‌الحسنه هستیم که تقاضای تأسیس آن به بانک مرکزی ارسال و مراحل آن هم طی شده است و منتظر موافقت بانک مرکزی هستیم تا در شورای عالی پول بررسی و تأیید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا