مشهد

تقاطع ابوطالب مشهد با پیشرفت ۹۴ درصدی تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد

پروژه ساخت پل غیر همسطح ابوطالب در مشهد با هدف کاهش بار ترافیکی میدان سپاد و بهبود وضعیت زندگی ساکنان ابوطالب شمالی تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از اینکه عملیات ساخت پل غیر همسطح ابوطالب از هفتم اردیبهشت ماه امسال در دستورکار مدیریت شهری، به ویژه حوزه عمران شهرداری قرار گرفت، مسئولان شهری وعده دادند تا این پروژه را در زمان تعیین شده که نیمه اسفند ماه امسال است، به مردم تحویل دهند و حالا براساس گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد این وعده تا چندروز دیگر محقق می‌شود و تقاطع غیرهمسطح ابوطالب تا ۱۵ اسفندماه آماده بهره برداری است.
دراین باره امیرسیاوش حجازی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ساخت این پل و دسترسی بولوار ابوطالب شمالی به ابوطالب جنوبی، علاوه بر اینکه یکی از تأکیدات شهردار مشهد بود، جزو مطالبات چندین ساله مردمی، به ویژه ساکنان بولوار ابوطالب شمالی نیز بوده است و ازاین رو عملیات ساخت این پل پس از انجام مراحل مطالعاتی از هفتم اردیبهشت امسال در بازه زمانی ۳۱۳ روزه آغاز شد.

پیگیری برای اتمام پروژه طبق وعده

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد افزود: یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری، بهره برداری از پروژه‌های در دست اقدام در زمان تعیین شده است؛ ازاین رو عملیات ساخت پل ابوطالب نیز با جدیت پیگیری شد تا در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.
وی با تأکید بر اینکه ساخت این پل می‌تواند نقطه اتصال یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر به متن شهر باشد و این اتفاق سبب رونق اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی در بولوار ابوطالب شمالی می‌شود، تصریح کرد: در کنار این اتفاق، مدیریت ترافیک میدان سپاد و میدان امام حسین (ع) و کاهش بار ترافیکی از این دو معبر اصلی شهر نیز انجام خواهد شد.
حجازی افزود: در برخی ساعت‌ها و روز‌ها شاهدیم به دلیل حجم بالای ورودی به میدان سپاد برای حضور در منطقه گردشگری سپاد، ترافیک سنگینی در این میدان شکل می‌گیرد، اما با ساخت این پل، مسیر دومی برای ورود و خروج به منطقه گردشگری سپاد ایجاد می‌شود و ازاین رو شهروندان می‌توانند از این مسیر دوم برای رفت وآمد خود استفاده کنند.
وی تصریح کرد: اکنون ساخت پل ابوطالب در آخرین مراحل عمرانی است و این کلان پروژه شهری با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی و پیشرفت زمانی ۹۸ درصدی تا ۴ یا ۵ روز آینده آماده بهره برداری است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: سازه این پل بتنی و با تیر‌های پیش ساخته است و طول این پل با احتساب رمپ‌ها در مجموع ۴۵۰ متر است؛ همچنین عرض سواره رو در دو مسیر رفت و برگشت ۲۳ متر و این پروژه دارای ۸ دهانه هر کدام به عرض ۲۳ متر است.
وی یکی از اقدامات مهم انجام شده در این پروژه را عملیات تیرگذاری دهانه‌های چهارم و پنجم پل بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه این دو دهانه روی بزرگ راه شهید چراغچی قرار داشت، خوشبختانه عملیات تیرگذاری این دو دهانه در دو شب و در فاصله زمانی کمتر از ۱۰ ساعت انجام شد که این اقدام در نوع خود شایان تأمل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا