مشهد

تقسیط 3 ساله بدهی شهروندان به شهرداری مشهد با پرداخت وام بدون کارمزد

resized_image12850jpg

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گفت: بدهی شهروندان به شهرداری با پرداخت وام بدون کارمزد از یک تا سه سال قسط بندی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد آذری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرداری مشهد دارای حدود 70 زیر مجموعه می‌باشد که مدیریت و تجهیز منابع و همچنین نظارت بر مصرف این منابع توسط معاونت مالی و اداری انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: سرلوحه کارهای ما در شهرداری از جذب و بکارگیری نیرو و توسعه عدالت گرفته تا بهره‌وری و استفاده صحیح از منابع، برنامه‌ها و سیاست‌های 26گانه ابلاغی مقام معظم رهبری است.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد عنوان کرد: این معاونت با پرسنل شهرداری و عموم شهروندان سر و کار دارد لذا بنای کار خود را شفافیت، صداقت، سلامت، دقت، سرعت و پاسخگویی قرار داده‌ایم.
آذری با تاکید بر اینکه تا تکریم همکار اتفاق نیافتد تکریم ولی نمعمتانمان محقق نمی‌شود، ادامه داد: همکار ما وقتی پشت میز کارش می‌نشیند باید شاداب و آماده خدمت باشد زیرا هرگونه نارسایی در خدمت‌رسانی به پرسنل به مردم منتقل می‌شود.
وی یادآور شد: شهرداری مشهد با قدمت بیش از 100 ساله، حدود 20 هزار مزد بگیر شامل پرسنل و بخش خصوص دارد که بانک اطلاعات کامل این افراد تهیه شده و برنامه جامع نیروی انسانی شهرداری به زودی تدوین و ابلاغ خواهد شد.
آذری گفت: در گذشته بدون حساب و کتاب، نیروهایی را در شهرداری بکارگیری کرده‌اند که در این مدت حوانی و سن استخدام این نیروها گذشته است و حال ما برای تبدیل وضعیت آنها با مشکل مواجه شده‌ایم.
ساماندهی و کاهش 80 درصدی حجم واحد نظارت بر ساخت و سازها و نواحی شهرداری اجرایی می‌شود
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های زیادی به بهانه واگذاری امور به بخش خصوصی به شهرداری تحمیل شده است و هجمه زیادی هم به این بخش‌ها وارد است، افزود: ساماندهی پلیس ساختمان در برنامه قرار دارد زیرا با توجه به کاهش شدید حجم ساخت و سازها، این همه نیرو بکار نمی‌آید و 80 درصد این تعداد قابل کاهش می‌باشد که نمونه آزمایشی آن به صورت موفق در منطقه 7 اجرایی شده است.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد اظهار داشت: ساماندهی فضاها و ساختمان‌های اداری نیز در دستور کار قرار دارد که ساماندهی نواحی نیز در همین راستا اجرا می‌شود. با وجود این‌همه دفاتر پیشخوان دیگر نیازی به وجود 40 ناحیه در شهرداری نیست و باید این تعداد به تدریج کاهش یابد.
آذری با تاکید بر اصلاح ناوگان خودرویی که هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند، خاطرنشان ساخت: بیمه طلایی پرسنل ادامه پیدا می‌کند و صندوق حامی نیز برای حمایت از سلامت پرسنل راه‌اندازی شده است. صندوق قرض‌الحسنه شهرداری نیز برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به پرسنل به زودی شروع به کار می‌کند.
وی با اشاره به علی‌رغم تلاش بسیار پرسنل شهرداری اما حقوق این قشر حدود 27 درصد از سایر کارکنان دولت کمتر است، عنوان کرد: لایحه همسان سازی حقوق و مزایای پرسنل شهرداری مشهد با قانون خدمات کشوری به شورای اسلامی شهر ارائه شده است.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد بیان داشت: تفریغ بودجه سال 93 در مهلت مقرر تقدیم شورای اسلامی شهر شده است و طی چند هفته آینده نیز کمیته حسابرسی در شهرداری تشکیل می‌شود.
آذری با نوید دادن خبر خوش برای مردم، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با بانک شهر بسته شده است تا هر شهروندی که هر گونه بدهی به شهرداری مشهد دارد و یا در حال گرفتن پروانه و پایانکار ساختمانی می‌باشد بتواند بدهی خود را با دریافت وام بدون کارمزد، از یک تا سه سال قسط بندی کند که این مصوبه از هفته آینده اجرایی می‌شود.
شایان ذکر است، به دلیل برگزاری مانور «بمب‌گذاری و خنثی سازی» نشست خبری معاون اداری و مالی شهرداری مشهد نیمه تمام ماند و قرار شد به زودی نشست دیگری در این راستا برگزار گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا