ورزش

تلاش برای حضور نماینده‌ای از مشهد در لیگ برتر هندبال/ بانک جامع اطلاعات هیئت هندبال تدوین می‌شود

index

رئیس هیئت هندبال خراسان‌رضوی گفت: از اهداف ما در سال ۹۶ حضور دو تیم از مشهد در لیگ برتر  این رشته در بخش آقایان و بانوان است ۵۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز حضورمان قطعی نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، جواد زارعی رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط هیئت هندبال در استان پاسخگوی سوالات خبرنگار تسنیم بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: هیئت هندبال برای رشد و توسعه هندبال در سال ۹۵ چه اقداماتی انجام داده است؟

زارعی: از مهمترین برنامه‌های هیئت هندبال در سال گذشته پیگیری حضور در لیگ برتر بود دو سال بود در لیگ برتر تیم نداشتیم و در این رابطه با تیم بیتای سبزوار وارد مذاکره شدیم تا در لیگ برتر حضور پیدا کند.

از دیگر مشکلات برای حضور در لیگ برتر نداشتن سهمیه بود که در این رابطه با فدراسیون هندبال رایزنی کردیم و موفق شدیم تا نماینده‌ای از استان در لیگ برتر شرکت کند.

از دیگر اقدامات ما در سال گذشته برگزاری استعدادیابی با حضور ۲۰۰ دختر و ۲۰۰ پسر بود که در نهایت بانک جامعی تشکیل شد. همچنین در سال گذشته اعزام دو تیم از استان به مسابقات دسته یک کشور در بخش بانوان اعزام شدند.

همچنین در سال گذشته تیم‌های هندبال استان به مسابقات رده‌های مختلف نونهالان، نوجوانان و جوانان اعزام شدند که در رد‌ه‌های جوانان و نونهالان قهرمان و در رده نوجوانان نایب قهرمان شدیم.

در سال گذشته هیئت شهرستان قوچان و تایباد را را‌ه‌اندازی کردیم و چندین کارگاه داوری برای مربیان استان و استعدادیابی در حوزه مربی انجام دادیم و از ۳۰ جوان حاضر در کلاس‌های مربیگری، ۸ نفر انتخاب شدند و مدارک آنها را برای دریافت مدرک مربیگری به فدراسیون ارسال شد.

تسنیم: در استان چه تعداد ورزشکار در رشته هندبال فعالیت می‌کنند؟

زارعی: در استان اطلاعاتی از ورزشکاران و مربیان وجود ندارد که در این راستا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات جامع هندبال کرده‌ایم، همچنین اطلاعات باشگاه‌هایی را که در گذشته در لیگ برتر تیم‌داری کرده‌اند، جمع‌آوری خواهیم کرد.

تسنیم: سالن محمدیان چه وضعیتی دارد و برای این سالن چه اقدامی انجام داده‌اید؟

زارعی: از مهمترین اقدامات هیئت هندبال در سال گذشته بازسازی سالن محمدیان است و بازسازی اولیه را در این رابطه انجام داده‌ایم، اما این سالن نیاز به بازسازی اساسی داشته و اداره‌کل ورزش و جوانان استان از آن بازدید کرده و مبلغی برای بازسازی آن در نظر گرفته است.

با گذشت یکسال از زمان مبلغ در نظر گرفته شده هنوز مبلغی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص داده نشده و دلیل آن را نداشتن بودجه اعلام کرده‌اند.

تسنیم: در سال ۹۶ هیئت هندبال استان چه برنامه‌هایی را اجرا و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

زارعی: در سال ۹۶ هیئت هندبال مشهد را راه‌اندازی کردیم چرا که این هیئت چند سالی بود، تعطیل بود و در ادامه برنامه‌ها در سال جاری سالن محمدیان را در ماه رمضان کاملا در اختیار رشته هندبال گذاشتیم و مسابقات جام رمضان را با حضور ۱۶ تیم در بخش آقایان و ۱۶ تیم در بخش بانوان برگزار کردیم.

دیگر برنامه‌های هیئت هندبال در سال جاری براساس تقویم فدراسیون است و از اهداف ما در سال ۹۶ حضور دو تیم از مشهد در لیگ برتر  این رشته در بخش آقایان و بانوان است.

رایزنی‌هایی برای حضور در لیگ برتر انجام داده و تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز قطعی نشده است. اگر بتوانیم ایم موضوع را محقق کنیم، سرمایه‌گذاری خوبی در رشته هندبال انجام داده و می‌توانیم بازیکنان مشهدی را که در سایر تیم‌ها بازی می‌کنند، جذب کنیم.

تسنیم: شما به عنوان رئیس منطقه یک هندبال انتخاب شده‌اید در این رابطه چه اقداماتی انجام شده است؟

زارعی: منطقه یک از استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، گلستان و سمنان تشکیل شده است و در حال تدوین برنامه برای این مناطق و کشف استعداد هستیم که برنامه‌های آن در هفته ‌آینده نهایی می‌شود و برای استعدادیابی مسابقات منطقه‌ای را برگزار می‌کنیم. از برنامه‌های ما براری منطقه یک هندبال کشور، برگزاری کارگاه برای مربیان و داروان است، تا آنها به روز باشند.

 تسنیم: در هندبال استان با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

زارعی: ویترین هر هیئت و ورزشی لیگ برتر است، اگر هزاران فعالیت صورت بگیرد و تیمی از استان در لیگ نباشد در جا زده‌ایم. صنایع و موسسات باید کمک کنند و اداره‎‌کل ورزش و جوانان استان نگاه ویژه‌ایی به رشته‌های تیمی داشته باشد.

در استان تلاش می‌شود و بازیکنی رشد پیدا می‌کند، اما این بازیکن در شهرهای دیگر بازی کرده و آنها از این بازیکن بهره‌برداری می‌کنند. هیئت هندبال هیچ مشکلی ندارد اما توان مالی لازم برای تیم‌داری در لیگ برتر را نداریم.

دغدغه دیگر ما در هندبال استان به روز بودن علم این رشته در استان است، از لحاظ به روز بودن و  سطح علمی در استان عقب بوده و باید در این حوزه کار کنیم که در این ارتباط با دانشگاه فردوسی مشهد و آموزش و پرورش استان همکاری کرده‌ایم و قطعا در آینده شاهد سطح علمی بالا در این رشته خواهیم بود.

در رشته هندبال در استان همدلی وجود دارد و این موضوع کمک مسئولین را طلب کرده چرا که کمک‌ها فقط مالی نبوده و می‌شود با در اختیار دادن توسط توسط سازمان‌ها و ادارات به هندبال استان کمک کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا