مشهد

تلاش شرکت‌های دانش بنیان مشهد برای تولید داروهای ضدسرطان

تولید داروهای ضدسرطان می‌تواند بار هزینه‌ای بسیار زیادی را از دوش کشور بردارد؛ اقدامی که دانش‌بنیان‌های مشهد مقدس آن را آغاز کرده‌اند.

علی اکبر حداد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: براساس چشم‌انداز تا سال ۱۴۰۴ ایجاد هزار شغل در حوزه دانش بنیان در این استان باید ایجاد شود که لازمه آن تقویت ارتباطات دانشگاه با این مرکز و نیز این مرکز با صنایع است.

وی ادامه داد: آغاز فعالیت مرکز شتابدهی و زیست‌بوم نوآوری خیام  در اسفند ماه پارسال همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا بود که در نخستین گام این مرکز اقدام به تولید و توزیع ۵۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی با کمک خیران نمود و تا کنون نیز ایده‌ها و اقدامات متعدد در این راستا انجام داده است.

مدیرمرکز شتابدهی و زیست‌بوم نوآوری خیام با بیان اینکه در قالب فعالیت‌های متعدد در این زیست بوم به دنبال نفوذ فرهنگ فناوری در جامعه صنعتی هستیم گفت: در این راستا بیش از ۴۰۰ هسته فناور آینده ‌نگر (استارتاپ) سازماندهی شده که بیش از ۶۰ هسته از این تعداد شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ایجاد الگوی موفق در زمینه تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات فناورانه جدید مورد پیگیری است که تاکنون بیش از ۱۰ محصول فناورانه تولید شده در این زیست بوم به مرحله صنعتی‌سازی رسیده‌اند و یک محصول نیز با تجاری سازی موفق و دریافت مجوز تولید از سازمان غذا و دارو هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد.

حداد ادامه داد: این مرکز برای نخستین بار در شرق کشور اکوسیستم فناوری را تشکیل داد و در قالب آن تمامی بخش‌ها، مجموعه‌ها، مراکز علمی و سازمان‌های مرتبط با فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا روند فعالیت از طرح ایده تا تولید انبوه به خوبی و سهل‌تر از گذشته انجام گردد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این مرکز ایجاد تالار فناوری خیام برای نخستین بار است که در قالب آن بانک اطلاعاتی کامل در بخش‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی، محصولات فناورانه، دانش فنی، نیازها و چالش‌ها شکل گرفته است.

مدیر مرکز شتابدهی و زیست‌بوم نوآوری خیام افزود: با فعالیت این تالار فناوری روند شکل‌گیری هسته‌های فناور تسهیل شده و به خوبی ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون چندین طرح ویژه تحقیقاتی و فناورانه در زمینه تولید داروهای ضدسرطان، تولید آنزیم‌های ویژه دام و تولید تخم مرغ غنی شده در این مرکز در حال پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا