خراسان

تمام مدارس خراسان رضوی تا یک سال آینده به سیستم گرمایشی مجهز می‌شوند

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۸۰۰ مدرسه به سیستم گرمایشی مجهز شدند و اگر این روند ادامه یابد ظرف مدت یک سال آینده تمام مدارس استان به سیستم گرمایش مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علیرضا کاظمی که ظهر امروز به‌منظور افتتاح پروژه‌های آموزش‌ و پرورش کوهسرخ به این بخش محروم سفرکرده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توجه به مناطق محروم، سرانه مناطق روستایی را سه برابر افزایش دادیم.

وی ادامه داد: یک سرانه تحت عنوان سوخت برای مناطق محروم توزیع می‌شود و برنامه‌های متفاوتی برای پشتیبانی در بحث پوشاک و لباس در حوزه مدارس شبانه‌روزی و در حوزه مدارس استثنایی در بخش سرویس‌های ایاب و ذهاب و کیفیت‌بخشی در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه یکی از بهترین موقعیت‌های تربیتی که معمولاً در مناطق آموزش‌ و پرورش داریم اردوگاه‌هاست افزود: آموزش‌ و پرورش کوهسرخ به لحاظ موقعیت جغرافیایی منطقه و فعالیت‌هایی که انجام داده خوشبختانه یک فضای مستعد و مناسبی را  در حوزه اردوگاهی تملک، توسعه و احیا  کرده است.

وی با بیان اینکه در بدو ورود به کوهسرخ از اردوگاه این منطقه بازدید کرده است، در خصوص تجهیز و بهسازی فضای این اردوگاه قول مساعد داد.

کاظمی با اشاره به این‌که امروز با تجهیز ۳۱ آموزشگاه، تمامی آموزشگاه‌های بخش کوهسرخ به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند ابراز داشت: مدارسی که از نفت برای سیستم گرمایشی در سطح استان استفاده می‌کنند بسیار اندک است و آن‌ها نیز از بخاری‌های استاندارد استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که آموزش‌ و پرورش استان در دولت تدبیر و امید تاکنون موفق شده ۳ هزار مدرسه را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کند خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۸۰۰ مدرسه به سیستم گرمایشی مجهز شدند و اگر این روند ادامه یابد ظرف مدت یک سال آینده تمام مدارس استان به سیستم گرمایش مجهز می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مدارسی که به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نشدند نداریم یادآور شد: در این حوزه مناطق روستایی و حاشیه شهرها در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش اقدامات و فعالیت‌های خوبی در حوزه تعلیم و تربیت انجام داده است تصریح کرد: در سطح کلان آموزش‌ و پرورش بیشترین میزان خدمات را ازنظر منزلت و معیشت فرهنگیان در دولت یازدهم انجام داده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بودجه آموزش‌ و پرورش از سال ۱۳۹۲ تاکنون به بیشتر از ۱٫۳ دهم افزایش پیداکرده است گفت: بسیاری از مطالبات انباشته‌شده فرهنگیان ازجمله  پاداش‌های سال‌های ۹۳ و ۹۴ و بسیاری از دیون‌ها پرداخت‌شده و این روند پرداخت همچنان ادامه دارد.

وی ابراز داشت: اگر روند افزایش حقوق فرهنگیان را در طول ۳۸ سال گذشته بررسی کنیم در هیچ دوره‌ای حقوق فرهنگیان به دو برابر ارتقاء نیافته است و این در حالی است که میانگین حقوق فرهنگیان به دو برابر افزایش‌یافته و این کافی نیست.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ما به دنبال مسائل رفاهی، معیشتی و منزلتی دیگری فراتر از حقوق هستیم اظهار داشت: معتقدیم باید جایگاه معلمین در صدر قرار گیرد و آموزش‌ و پرورش تبدیل به دغدغه اول کشور شود و آموزش‌ و پرورش به یک آموزش‌ و پرورش کیفی و تمام ساحتی تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا