ایران

تمدید ثبت نام اینترنتی کتب درسی تا ۱۵ تیر


  اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی  ,کتب درسی

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش گفت: مهلت ثبت نام اینترنتی کتب درسی تا ۱۵ تیرماه تمدید و به عنوان آخرین مهلت برای ثبت نام دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

به گزارش میزان، طلایی زواره در برنامه زنده تلویزیونی گفت: مهلت ثبت نام اینترنتی کتب درسی تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است و تاکنون ۹۰ درصد دانش‌آموزان در سامانه ثبت سفارش کتاب درسی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: با ایجاد این سامانه دانش‌آموزانی که از طریق مدارس کتب درسی خود را دریافت می‌کردند پس از گذراندن مراحل ثبت‌نام در مدارس اقدام به ثبت‌نام در سامانه سفارش کتاب کرده و کتب خود را از طریق مدرسه مربوطه دریافت می‌ نمایند این در حالی‌است که تمامی مدارس آموزش و پرورش به سیستم ثبت‌نام کتب درسی مجهز بوده و در صورت عدم این امکان در برخی مدارس، آموزش و پرورش مربوطه وظیفه فراهم کردن شرایط لازم برای ثبت نام کتب درسی دانش‌آموزان را برعهده دارد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش خاطرنشان کرد: دوره اول متوسطه و دوم متوسطه (هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم) و پیش دانشگاهی می‌توانند از طریق این سامانه اقدام به ثبت‌نام  کتب درسی نمایند. مراحل ثبت‌نام به دو شیوه فردی و گروهی انجام می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند به شکل فردی در سامانه ثبت‌نام کرده و یا مسئولین مدرسه با ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه، اقدام به تهیه و ثبت‌نام وی در سامانه دریافت کتب درسی نمایند.

وی عنوان کرد: در صورت تأخیر در ثبت‌نام سامانه سفارش کتاب درسی، دانش‌آموزان می‌توانند تا تاریخ هفدهم تیرماه اقدام به سفارش کتاب در سامانه مربوطه کرده و کتب درسی را به‌صورت تک‌جلدی از طریق پست دریافت کنند.

طلایی زواره اذعان داشت: در صورت جابجایی دانش‌آموزان از مدرسه ثبت‌نام شده به مدرسه دیگری در همان شهر، سامانه به‌طور خودکار کتاب دانش‌آموز مورد نظر را به مدرسه جدید انتقال می‌دهد. این درحالی‌است که در صورت جابجایی دانش‌آموز از یک مدرسه به مدرسه‌ای در شهر دیگر باید مشخصات مدرسه جدید در سامانه ثبت‌نام کتب درسی اصلاح شود.

وی در ادامه گفت: باحذف بخش منابع کتاب‌ها و  موارد زاید کتب درسی ، سعی شده در میزان مصرف کاغذ در کتب درسی، صرفه جویی شود. 

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رشد تورم بالغ بر ۹ درصد، این طرح امکان کاهش رشد تورم تاسقف ۷ درصد را در فروش کتب درسی فراهم کرده وکاهش قیمت کتب درسی را به همراه داشته است که به عنوان یکی از مهم‌ترین عملکردهای این طرح در آموزش و پرورش محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا