مشهد

تنها از ضلع شرقی “هتل روتانا” امکان ورود داشتیم؛ امکان استفاده از بالابر نبود/ آتش باید با “شلنگ و ورود نیرو” خاموش می‌شد

جعفری آتش نشانی

مدیرعامل آتش‌نشانی مستقر بودیم که مشهدمقدس گفت: متأسفانه در ضلع جنوبی و شمالی و غربی هتل روتانا امکان ورود ماشین بالابر نداشتیم و فقط در ضلع شرقی در این قسمت هم حریقی نبود. همه عملیات به صورت یدی و ورود همکاران به طبقات انجام شده است.

آتشپاد حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به آتش‌سوزی ظهر امروز هتل روتانا مشهد اظهار داشت: کنترل حریق این ساختمان با تلاش بی‌وقفه همکاران آتش‌نشانی میسر شد، نکته مهم این بود که بالابرهای آتش‌نشانی فقط ضلع شرقی ساختمان را می‌توانستند پوشش دهند و همکاران ما از طریق مانیتور زمینی و خودرویی و ورود به ساختمان مانع گسترش حریق در نما شدند.

وی افزود: نمای این ساختمان، کامپوزیت و اجرای آن غیراستاندارد بوده است، زیرا این نما اصطلاحاً “یک تکه” است و وقتی یک قسمت آتش می‌گیرد سراسر پروژه دچار حریق می‌شود و آتش به صورت طولی حرکت می‌کند.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد مقدس گفت: از طرفی در این ساختمان، رینگ‌های “آبفشان اتومات” در ضلع غربی ایجاد شده بود اما آب نداشت، در واقع یکی از مشکلات ما ورود به این مجموعه بود.

جعفری تصریح کرد: ساختمان هنوز سیستم اطفای حریقش فعال نبود و باید با “شلنگ” وارد ساختمان می‌شدیم و قطعا در طبقات بالا اُفت فشار داریم و از سوی دیگر شلنگ هم دچار ترکیدگی می‌شد.

وی با بیان اینکه مردم و مالکان برای حفظ سرمایه باید مقررات ملی را رعایت کنند تصریح کرد: بعد از حادثه برج سلمان، سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی نصب کامپوزیت را ممنوع کرده اما اگر استاندارد باشد مشکل کمتری ایجاد می‌شود.

جعفری افزود: متاسفانه در ضلع جنوبی و شمالی و غربی این ساختمان امکان ورود ماشین بالابر نداشتیم و فقط در ضلع شرقی مستقر بودیم که در این قسمت هم حریقی نبود. همه عملیات به صورت یدی و ورود همکاران به طبقات انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا