مشهد

تنها ۲۰ درصد سفرهای شهری مشهد با اتوبوس انجام می‌شود

در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از سفرهای شهری توسط اتوبوسرانی انجام می‌شود که این رقم طبق مطالعات جامع حمل و نقل باید به ۴۰ درصد برسد.
تنها 20 درصد سفرهای شهری مشهد با اتوبوس انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد سفرهای شهری مشهد با اتوبوس انجام می‌شود و این در حالیست که ۵۰ درصد از این سفرها با خودروهای شخصی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۷ خط اتوبوس در سطح شهر مشهد به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند و در این راستا تمام تلاش شهرداری پوشش حداکثری سطح شهر است که اصلاح خطوط نیز با این رویکرد انجام می‌شود.
وی افزود: نگاه ما در این بخش استفاده بیشتر شهروندان از اتوبوس است و در این مسیر ممکن است برخی از شهروندان ممکن است نسبت به این موضوع رضایت کامل نداشته باشند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد توانستیم در تمام نقاط شهر پوشش ایجاد کنیم اما معتقدیم که تا حد بسیار زیادی این اتفاق افتاده است.
نیشابوری گفت: در همه جای دنیا مسیرهای فرعی و با تعداد مسافر کمتری برای حمل و نقل شهروندان از خودروهای سبک مانند مینی‌بوس استفاده می‌شود.
وی به سهم اتوبوس در حمل و نقل شهروندان مشهدی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از سفرهای شهری توسط اتوبوسرانی انجام می‌شود که این رقم طبق مطالعات جامع حمل و نقل باید به ۴۰ درصد برسد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در برنامه ششم توسعه سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری باید به ۷۵ درصد برسد.
نیشابوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد سفرهای شهری توسط خودروهای شخصی انجام می‌شود که باید کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا