خراسان

تولید ۵۴ میلیون جلد کتاب از سوی آستان قدس رضوی از ابتدای سال ۹۶

به نشر

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: این موسسه توانسته است از ابتدای سال تا کنون ۵۴ میلیون جلد کتاب را تولید کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مسعود فرزانه اظهار داشت: موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در ۵ حوزه کتاب، نشر چاپ قرآن و کتب ادعیه، باز نشر نفایس موجود در گنجیه‌های آستان قدس رضوی، حوزه چاپ‌های صنعتی و کارخانجات و بسته‌بندی و حوزه چاپ دیجیتال و خدمات چاپ فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه پرکارترین حوزه، حوزه چاپ و نشر کتاب است، عنوان کرد: موضوعات کتاب‌های چاپ شده در این موسسه بیشتر مذهبی و علمی است و چشم‌انداز این مرکز به دلیل اینکه بزرگ‌ترین و عالی‌ترین موسسه چاپ در کشور و حتی کشورهای اسلامی محسوب می‌شود، نشر معارف اسلامی و قرآن در جهان اسلام است.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، با اشاره به چاپ تخصصی قرآن با استفاده از بهترین نوع کاغذ در موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: وجود تجهیزات با آخرین فناوری های روز جهان در زمینه چاپ در این موسسه قابلیت چاپ را از لحاظ کیفی و کمی به شمارگان میلیونی رسانده است.

وی افزود: کیفیت چاپ و تصویر در یک کتاب از مهم‌ترین عوامل فروش یک محصول فرهنگی است، از این رو خوشبختانه تجهیزات مناسب موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی کیفیت طراحی در چاپ را افزایش داده است.

فرزانه راه اندازی طرح وقف و نذر قرآن کریم را از دیگر فعالیت های مهم این موسسه برشمرد و ابراز کرد: با همکاری سازمان فرهنگی و به همت موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، طرح وقف و نذر قرآن کریم و چاپ و توزیع قبوض مربوط به دفاتر نذورات ویژه زائران بارگاه منور رضوی راه‌اندازی شد.

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی عنوان کرد: این طرح از ابتدای سال جاری آغاز شده و این امکان را برای مردم و زائران فراهم ساخته تا بخشی از قرآن‌های حرم مطهر رضوی را از طریق وقف و نذر به این آستان مقدس اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه اولین مرکز مجهز و کارآمد بسته بندی با فناوری روزآمد جهانی است که به صورت مجتمع و متمرکز در حال فعالیت است و نوع فناوری و تکنولوژی در مجموعه ماشین آلات پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی را می‌توان از دیگر تمایزات این موسسه برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا