ایران

تک فرزندی در کشور از مرز 33 درصد گذشت

farhangnews_150006-434100-1443769754
 
به گزارش فرهنگ نیوز، دکتر سیاح در همایش جمعیت و چالش های پیشرو که در همدان برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای غربی بیش از نیم قرن است که سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته‌اند اما برای جامعه اسلام نسخه‌ای عکس را پیچیده‌اند و چیزی را که برای خود می‌پسندند برای جامعه اسلام صلاح نمی‌دانند. همچنین به کشورهای اسلامی می‌گویند از ایرانی‌ها در زمینه کاهش جمعیت تابعیت کنید.
 
وی تصریح کرد: کشور ترکیه تمام تلاش خود را در راه افزایش جمعیت انجام داده تا جایی که رئیس جمهور آن می‌گوید به هر قیمتی که شده باید جمعیت این کشور افزایش یابد.
 
وی افزود: رژیم صهیونیست نژادپرست بوده و افزایش قدرت را در افزایش جمعیت می‌داند و با وجود بیشترین تولید داروهای پیشگیری از باروری، خود این کشور به هیچ عنوان از آن داروها استفاده نکرده و بیشتر در جهان اسلام توزیع می‌کند.
 
سیاح عنوان کرد: کشورهای دیگر هزینه زیادی از بودجه کشور برای سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت بکار برده‌اند‌، برخی از این سیاست‌ها شامل مرخصی به پدر و مادرها، مهدکودک رایگان و مزایای ویژه‌ای برای نوزادان است.
 
وی تاکید کرد: اگر کشور ایران کُند عمل کند و فرصت و توان باروری موجود در جامعه را از دست دهد، پس از سالمند شدن جمعیت دیگر سیاست‌های تشویقی پاسخگو نبوده و ضمن از بین رفتن این توان ساختار جمعیتی نیز بازسازی نمی‌شود.
 
سیاح گفت: نویسندگان غربی پس از انقلاب سال 57، انقلاب دیگری را نیز تحت عنوان انقلاب کاهش باروری برای ایران دانسته‌اند.
 
وی با بیان اینکه سالانه بیش از 30 درصد بودجه کشور ژاپن صرف حمایت از سالمندان آن کشور می‌شود، افزود: در کشور ما برخی می‌گویند نخست باید به زیرساخت‌هایی مانند اشتغال، ازدواج، اقتصاد و … بپردازیم و سپس به مردم بگوییم فرزندآوری کنند، اما باید دانست که زمان کمی را برای افزایش جمعیت داریم و در سال 1415پنجره جمعیتی شروع به بسته شدن می‌کند.
 
وی اظهار کرد: در طول 8 سال جنگ 300 هزار شهید داده‌ایم که این نشان از یک جنگ پرهزینه بوده که 300 هزار نفر جمعیت ما را کاهش داده، اما در دو دهه گذشته خود افراد توسط انجام سه میلیون عمل جراحی توبکتومی بیش از 10 برابر جنگ جمعیت ایران را کاهش داده‌اند.
 
سیاح با اشاره به اینکه تک فرزندی از مرز 33 درصد در جامعه گذشته و بیش از یک سوم خانواده‌ها تک فرزند شده‌اند، فرزندسالاری، بلوغ زودرس، کاهش روابط اجتماعی و جایگزینی رسانه برای تنهایی را از آثار تک فرزندی دانست.
 
وی با بیان اینکه دشمنان از کاهش جمعیت ما خوشحال هستند و برای نابودی نسل جوان ما توطئه می‌کنند، تصریح کرد: افزایش طلاق، شهرنشینی، مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی، تحقیر خانه‌داری و مادری از عوامل مهم کاهش جمعیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا