ورزش

تیم ملی جودو بانوان به رقابت‌های ازبکستان اعزام می‌شود/ هدف اصلی کسب تجربه است

جودو بانوان

سرمربی تیم ملی جودو بانوان ایران گفت: تیم ملی جودو بانوان به رقابت‌های تاشکند ازبکستان اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ششمین اردوی تیم ملی جودو بانوان ایران در مجموعه ورزشی چمران مشهد در حال برگزاری است. این تیم درحال حاضر خود را آماده حضور در رقابت‌های تاشکند ازبکستان می‌کند.

در حاشیه برگزاری این اردو، گفت‌وگویی با محبوبه خورشیدی، سرمربی تیم ملی جودو بانوان ایران صورت گرفته که مشروح آن به این شرح است.

تسنیم: لطفا در مورد برگزاری اردو در مشهد مقدس توضیح دهید و بازیکنان حاضر در این اردو با چه هدفی به آماده سازی خود می‌پردازند؟

خورشیدی: ششمین اردوی تیم ملی جودو در مشهد برگزار می‌شود که اردوی آخر و متصل به اعزام مسابقات قهرمانی آسیا “تاشکند ازبکستان” است که 24 فروردین ماه برنامه اعزام انجام می‌شود.در مجموع چهار نفر به این مسابقات اعزام می‌شوند. خوشبختانه بازیکنان از سطح آمادگی خوبی برخوردار هستند و با توجه به تلاشی که شده امیدواریم بتوانند خوب کار کنند.

تسنیم: وضعیت اعزام‌ تیم‌های ملی بزرگسالان جودو بانوان در سال‌های اخیر به چه صورت بوده و نتیجه حاصل شده از این اعزام‌ها را عنوان کنید.

خورشیدی: در بخش بزرگسالان 4 سالی بود که اعزام نداشتیم و وقفه‌ای افتاد، اما در بخش نوجوانان و جوانان هر سال اعزام داشتیم خوشبختانه سیاست جدید فدراسیون جودو با توجه به تغییراتی که در فدراسیون شکل گرفته، این است که در بزرگسالان نیز اعزام داشته باشیم و حتی شده برای کسب تجربه هم تیم بزرگسالان اعزام شود.

تسنیم: با توجه به شرایطی که شما توصیف می‌کنید احتمال کسب مدال در بخش بزرگسالان اندک است.

خورشیدی: مسابقات بزرگسالان سخت است و ما تاکیدی روی مدال آوردن نداریم چون سهمیه المپیک است و مسابقات سختی در پیش است. با توجه به وقفه چندساله‌ای که در اعزام بزرگسالان داشتیم انتظار مدال نداریم اما کسب مدال هم از بازیکنان بعید نیست چون بازیکنان ما در شرایط خوبی قرار دارند فقط چون در مسابقات حضور نداشتند امکان دارد از نظر روحی و روانی دیرتر با شرایط کنار بیایند.

تسنیم: در مورد ملاک‌های انتخاب بازیکنان تیم توضیح دهید.

خورشیدی: ملاک انتخابی تیم ملی امسال نفرات اول تا دوم  قهرمانی کشور بود که از این بین 4 وزن انتخاب شدند، در اردوی آخر 8 نفر دعوت شدند که 4 نفر اعزام می‌شوند، الهام بهرامی وزن منفی 52 از لرستان، زهرا باقری وزن منفی 78 از لرستان، طاهره آذر پیوند در وزن منفی 48 از کهگیلویه و بویراحمد، دنیا آقایی وزن منفی 62 از سمنان به مسابقات آسیایی تاشکند اعزام می‌شوند.

فدراسیون سیاستی دارد که طبق آن هم استان‌ها فعال شدند و استان‌ها در رشته جودو هماهنگ شدند با فدراسیون و این تغییرات نتیجه خوبی خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم نفرات خوبی از استان‌ها به تیم ملی دعوت کنیم. در بخش تیم‌های ملی جودو وضعیت خیلی امیدوارکننده شده است. در گذشته دچار رکود بودیم و به نوعی ورزش جودو در بانوان سوت و کور شده بود.

تسنیم: در مورد وضعیت جودو در رده پایه نیز اتفاق خاصی صورت گرفته است؟

خورشیدی: برای جودوی نونهالان کاری نشده اما بنا است جشنواره‌ای برگزار شود تا نونهالان را نیز جذب این رشته کنیم.

در این رشته سطح داوری از مربیگری بالاتر است و در داوری سالی یک بار برنامه داوری داریم و 7 داور بین‌المللی که 2 نفر از این داوران از مشهد هستند در جودو فعالیت می‌کنند. خوشبختانه مربیان خوبی داریم که نیاز به به روز شدن دارند و برای ارتقای سطح مربیان از مربیان بین المللی آقایان استفاده کردیم که سطح مربیان استانی افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا