خراسان

ثبات قیمت زعفران افزایش صادرات را به‌‌دنبال دارد

 

برداشت زعفران در طرق رود اصفهان

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: ثبات قیمت برای افزایش صادرات مهم‌ترین موضوع بوده و باید بتوان اقداماتی را برای این امر در دستور کار قرار داد.

غلامرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم‌اکنون قیمت زعفران از ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان متفاوت بوده و به میزان قبل از آغاز فصل برداشت رسیده است.

وی تصریح کرد: ثبات قیمت برای افزایش صادرات مهم‌ترین موضوع بوده و باید بتوان اقداماتی را برای این امر در دستور کار قرار داده و در راستای آن عمل کرد چراکه صادرات محصولات امسال هم‌اکنون آغاز شده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه گرمای هوا سبب می‌شود که زمان برداشت زعفران به تعویق بیافتد، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های زیادی در خراسان‌رضوی مانند بجستان، مه‌ولات و فیض‌آباد گل‌های زعفران به‌تازگی شروع به گل دادن کرده‌اند.

میری تأکید کرد: با توجه به این روند انتظار می‌رود که برداشت زعفران حداقل تا ۲۰ آذرماه ادامه داشته باشد و مشاهدات میدانی حاکی از این است که میزان محصول نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی ادامه داد: ۱۵ روز پیش حداکثر قیمت زعفران ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که با توجه به رسیدن آن به ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان باید گفت که بهای این محصول کاهش ۷ درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا