خراسان

ثبت‌نام طرح “تابستانه کتاب” در خراسان‌رضوی آغاز شد

یوسف امینی

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: به‌دنبال اجرای دو طرح فروشگاهی به وسعت ایران و عیدانه کتاب، سومین طرح از سلسله طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها تحت عنوان تابستانه کتاب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، یوسف امینی اظهار داشت: به‌منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تشویق مردم به مطالعه و نیز حمایت از کتابفروشی‌ها همزمان با آغاز تابستان، این طرح آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح «تابستانه کتاب» در بازه زمانی یک ماهه از 16 تیر تا 16 مرداد سال جاری در کتابفروشی‌های عضو طرح اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی تاکید کرد: در طرح «تابستانه کتاب» کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، به پایگاه اطلاع رسانی خانه کتاب ایران به نشانی اینترنتی www.ketab.ir مراجعه و پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب و تائید، می‌توانند کتاب‌هایی که با شرایط تعیین شده در این طرح، مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران بفروشند.

وی ادامه داد: در طرح «تابستانه کتاب» کتاب‌های عمومی از 20درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان از 25 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

امینی افزود: سقف تخفیف برای هر کتابفروشی در مرحلۀ اول تا 20.000.000 ریال است و میزان فروش کتاب‌های کودک و نوجوان و عمومی در افزایش این سقف نقش موثری دارد سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 1.000.000 ریال است که خریداران می تواند در چند نوبت و از کتابفروشی‌های مختلفی که عضو طرح هستند، تا سقف  تعیین شده، کتاب خریداری کنند.

وی در پایان بیان کرد: با عنایت به برگزاری جلسه با مدیران اتحادیه کتابفروشی‌های مشهد، شرکت تعاونی ناشران و هماهنگی با ادارات شهرستان‌ها انتطار می‌رود کتابفروشی‌های استان در مدت مقرر اقدام به ثبت‌نام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا