خراسان

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور

نخستین تصویر ثبت شده از حضور پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری پایان سال ۹۵ را به یک اتفاق تاریخی برای طبیعت منطقه بدل کرد.
شاهین شفیعی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در این خصوص عنوان کرد: ثبت گونه ارزشمند پلنگ ایرانی برای نخستین بار در پناهگاه حیات وحش حیدری شهرستان نیشابور توسط دوربین تله‌ای که به همت محیط‌بانان سخت‌کوش منطقه انجام شد، یک اتفاق بسیار خوب در اسفندماه سال جاری است.
این فعال محیط‌زیست گفت: سر محیط‌بان حمید جوانبخت  در کار خود بسیار با تجربه و با تدبیر عمل کردند، ایشان با پیگیری‌های بسیار خوبی که داشتند، نصب دوربین تله‌ای در منطقه را میسر کرده و پس از مدت‌ها انتظار، حضور پلنگ ایرانی در این منطقه اثبات شد.
وی با بیان این که حمید جوانبخت بیشترین نقش در ثبت این تصویر تاریخی را داشته است، افزود: تلاش و درایت او باعث شد که برای نخستین بار حضور پلنگ ایرانی نه تنها در منطقه حیدری که در کل کوهستان بینالود ثبت شود و این اقدام بسیار ارزشمندی است.
شفیعی افزود: بی‌شک حمایت‌های مدیریت محیط‌زیست شهرستان با وجود همه کمبودها و تنگناها در انجام این مهم موثر بود، در ثبت این لحظه تاریخی طبیعتا افراد زیادی نقش داشتند و باید این اتفاق را به دوستداران محیط‌زیست تبریک گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =

دکمه بازگشت به بالا