خراسان

ثبت نام ۹۷ هزار خراسانی برای سفر اربعین

 ۱۹۷۷۸۹_۷۲۴
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری گفت: تاکنون ۹۷ هزار نفر از مردم استان برای دریافت روادید عراق به منظور حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «محمدحسن واحدی» افزود: در این چار چوب تاکنون برای ۹۱ هزار نفر روادید صادر شده و بقیه افراد نیز پس از پرداخت کامل وجه روادید آن را دریافت خواهند کرد. وی بر لزوم اقدام سریع متقاضیان باقیمانده دریافت روادید عراق نسبت به پرداخت این وجه تاکید کرد. 
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: این استان در راهپیمایی زائران اربعین حسینی تعهداتی دارد که از جمله آنها روزانه ۲۰ هزار اسکان و همین میزان تغذیه در هر یک از شهرهای نجف و کاظمین است. وی افزود: بدین منظور تا کنون ۵۱ موکب توسط گروه های مختلف مردم، افراد نیکوکار و نهادها در عراق ایجاد شده و دو موکب هم توسط آستان قدس رضوی طی روزهای آتی در مرز برای استقبال از زائران ورودی مستقر خواهد شد. در این چارچوب ۲۳۸ دستگاه کامیون حامل هزار و ۵۰۰ تن اقلام مورد نیاز موکب ها از خراسان رضوی عازم عراق شده اند. وی همچنین گفت: خراسان رضوی در محدوده کربلا تعهدی نداشت اما به دلیل تمایل افراد نیکوکار موکب هایی از این استان نیز برای اسکان زائران در کربلا دایر شده است. وی مسئولیت اسکان زائران در نجف را بر عهده شهرداری مشهد ذکر و بیان کرد: امسال برنامه ریزی آستان قدس رضوی نیز استقبال از زائران در بازگشت از عتبات است لذا در معبرهای مرزی مهران، چزابه و شلمچه موکب هایی دایر کرده است. ۷۰۰ مبلغ و روحانی، ۱۰۰ پزشک و ۳۰ پرستار از خراسان رضوی نیز به عراق اعزام شده اند که بخشی از آنها در موکب ها مستقر می شوند و تعدادی هم با کوله پشتی های مجهز در طول مسیر به زائران پیاده اربعین حسینی ارائه خدمت می کنند.
پیش بینی ۱۵۰۰ اتوبوس
واحدی افزود: برای انتقال زائران از استان نیز تاکنون هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری تدارک دیده شده و تا  روز ۲۲ آبان ۴۰۰ دستگاه آن اعزام شده اند. هر روز یک قطار نیز از مشهد به خرمشهر اعزام و تا هشت پرواز هم از فرودگاه مشهد به نجف انجام می شود.
وی گفت: در مجموع تاکنون با استفاده از قطار، اتوبوس و هواپیما ۲۲ هزار نفر از مشهد عازم عراق شده اند اما از شمار افرادی که با خودروهای شخصی عازم این سفر شده اند آماری در دست نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا