خراسان

جاده “کلاکوب” مشهد همچنان جان می‌گیرد

آرامستان رضوی

غلامرضا منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: جاده کلاکوب مشهد یا جاده آرامگاه تا آرامگاه یعنی آرامگاه خواجه ربیع تا آرامستان رضوان مشهد مشکلات متعددی دارد که مهمترین آن این است که به دلیل کم بودن عرض جاده، تعداد تصادفات در این محور بسیار بالا است.

عضو شورای شهرستان مشهد ادامه داد: جلسات متعددی در این زمینه داشته‌ایم، اداره راه روستایی مشهد عنوان می‌کند این مسیر، یک راه روستایی است و عرض استاندارد راه روستایی ۵ تا ۵٫۵ متر است و همین متراژ در آن پیاده شده اما مشکل اصلی ما این است که پس از اینکه آرامستان رضوان در این منطقه راه‌اندازی شده با توجه به حجم تردد، تصادفات افزایش یافته است.

منوچهری گفت: سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در این مکان آرامستان ایجاد کرده و عنوان می‌کنند راه دسترسی دیگری از میدان معراج را لحاظ کرده‌اند اما اقدامی برای احداث جاده جدید نکرده‌اند و رفت و آمد در این جاده زیاد شده و این جاده دیگر راه روستایی نیست، درخواست ما این است که این مسیر، باید استانداردهای راه اصلی را داشته باشد و باید یک طرفه باشد و حالت بلوار داشته باشد که این تصادفات خیلی کاهش پیدا کند و پیچ و قوس‌های جاده نیاز به اصلاح دارد و عرض جاده نیز باید افزایش پیدا کند.

عضو شورای شهرستان مشهد بیان کرد: پل هوایی برای این جاده نیز الزام است اما متاسفانه راه روستایی مشهد عنوان می‌کند که طبق قانون وظیفه خودش را انجام داده است و وظیفه دیگری در این حوزه ندارد. شهرداری نیز عنوان می‌کند ما فقط موظف هستیم در محدوده طرح جامع هزینه کنیم و چون اینجا خارج از محدوده است نمی‌تواند هزینه کند در حالی که از حریم شهر مشهد شهرداری در حال دریافت عوارض است و این اختلاف همچنان وجود دارد. روز گذشته نیز مجدداً در این جاده تصادف صورت گرفت و باید فکری برای این جاده صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا