خراسان

جذب سرمایه‌های خُرد در مشهد نیازمند اعتمادسازی است

احمد نوروزی

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد مقدس گفت: جذب سرمایه‌های خُرد در مشهد نیازمند نوعی اعتمادسازی است تا مردم اطمینان یابند که سرمایه آنها بازگردانده می‌شود.

احمد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: سرمایه‌های خُرد را در قالب‌های زیادی می‌توان ساماندهی کرده و به کمک مدیریت شهری آورد تا به عمران و آبادانی شهر مساعدت کنند و اگر مدیریت شهری برنامه‌ای مشخص داشته باشد می‌تواند تمام این سرمایه‌ها را ساماندهی کند اما نکته کلیدی در این زمینه این است که سرمایه‌های خُرد متعلق به اقشار متوسط جامعه بوده و برای جذب آنها به نوعی اطمینان و اعتمادسازی نیاز است.

وی بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر در پروژه‌های مختلف از جمله پدیده و میزان در مشهد رخ داده جذب سرمایه‌های خُرد در مشهد نیازمند نوعی اعتمادسازی است تا مردم اطمینان یابند که سرمایه آنها بازگردانده می‌شود به عبارت دیگر توسعه سرمایه‌گذاری‌های خُرد در مشهد مقدس نیازمند نوعی برنامه تعریف شده بوده و در وهله بعدی باید یک قالب قانونی و مطمئن برای این امر باید در نظر  گرفته شود تا مشکلات بعدی آن گریبانگیر مردم نشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد مقدس تأکید کرد: در واقع مدیریت شهری باید برای سرمایه‌گذاری مردم حداقل سود را تضمین کند و البته نیاز نیست که این حداقل سود، میزان بالایی باشد و تنها در همان حدود سود سیستم بانکی باشد کفایت کرده تا رضایتمندی مردم افزایش و در این زمینه تأمین شود.

نوروزی فروش اوراق مشارکت را یکی از راهکارهای مناسب برای جلب سرمایه‌های مردمی خُرد دانست و خاطرنشان کرد: اما باید در نظر داشت که این پروژه‌ها نباید مشکلات جانبی داشته باشد بلکه باید پروژه‌ای باشد که مسائل اجتماعی آن حل شده و همه از آن حمایت و پشتیبانی داشته باشد همچنین یکی از راهکارهایی که در پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده شهر مشهد مقدس اجرا شده موضوع سهام پروژه بوده که در زمان خود بازده مناسبی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: البته باید این موضوع را در نظر داشت که هر گروه از اقشار مختلف جامعه یک روش سرمایه‌گذاری ویژه را پسندیده و باید برای هر کدام از آنها روشی مشخص را تعریف کرد و این مسئله باید با رعایت الزامات قانونی که سبب حفظ سرمایه مردم می‌شود باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا