خراسان

جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده می‌شود

علی دشت بیاضی

مدیر شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی گفت: جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان در صورت تسویه بدهی تا پایان سال بخشیده می‌شود.

 علی دشت بیاضی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در اتاق جلسات مدیریت شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: ماده ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵ دارای ۸ ماده است که ماده ۲ آن شامل بخشودگی سود و جرائم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان در صورت تسویه اصل بدهی مشتری است.

وی ادامه داد: البته این تبصره از سابق بر این وجود داشت اما شیوه کاری آن روشن نبوده و لازم بود دستورالعمل‌های مورد نیاز آن ابلاغ شوند تا شعب بانک‌ها بتوانند آن را اجرایی کنند.

مدیر شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی بیان کرد: در این تبصره یکی از مشکلات بسیار مهم در سیستم بانکی به ویژه برای بدهکاران برطرف می‌شود و اولویت آن نیز با افرادی است که مطالبات آنها در سرفصل غیرجاری وارد شده است.

دشت بیاضی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع بانک کشاورزی در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مشتریان بخش کشاورزی تسهیلات خرد و متوسط دریافت می‌کنند این فرصت می‌تواند برای آنها بسیار مناسب باشد.

وی تأکید کرد: مهلت استفاده از این بخشودگی تا آخر اسفند ماه بوده و اعتباری که برای پرداخت شود این بخش در شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی تعیین شده ۱۹۷ میلیارد ریال است که در صورت استفاده از آن رایزنی برای افزایش آن نیز انجام می‌شود.

مدیر شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی ادامه داد: هم اکنون مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی در خراسان رضوی ۳۲۰۰ میلیارد ریال و ریسک اعتباری شعب در خراسان رضوی حدود ۱۰٫۵ درصد بوده و هر ۱۴۲ شعبه در خراسان رضوی از دستورالعمل جدید برای بخشودگی جرایم اطلاع پیدا کرده و در این زمینه با افراد همکاری دارند.

دشت بیاضی تعداد چک برگشتی را یکی از شاخص‌های بسیار مهم در سنجش عملکرد بانک‌ها دانست و بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه رونق تولید در نظر گرفته شده این است که فرد حتی با وجود چک‌های برگشتی نیز بتواند تسهیلات دریافت کنند و از این محل تا پایان اسفند ماه در بانک کشاورزی ۶۶۰ مود معرفی شده، ۸۸ مورد در دست بررسی بوده، ۲۴ عدد مورد مخالفت قرار گرفته، ۳۸۵ عدد مراجعه نکردند و ۱۶۳ فقره پرداخت شده که مبلغ آن ۶۸۱ میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۷ فقره تسهیلات به صورت مستقیم به مبلغ ۴۸۶ میلیارد ریال از ابتدای سال پرداخت شده و همچنین ۴۰۷۰ فقره وام ازدواج با اعتبار ۳۷۴ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا