ورزش

جزئیاتی از مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۱۶

پارالمپیک

ریو دوژانیرو امشب میزبان مراسمی است که با برگزاری آن پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی به صورت رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ریو، این مراسم روز چهارشنبه، ساعت 20 به وقت محلی ریو (3:30 بامداد به وقت تهران) در استادیوم ماراکانا شهر ریو برگزار می‌شود و کشورهای شرکت کننده در این رقابت‌ها با نمایندگان خود در مراسم افتتاحیه حضور می‌یابند.

«ویک مونیس» برزیلی کارگردانی این مراسم را برعهده دارد و مجسمه ساز آمریکایی  «آنتونی هاو» مشعل این بازی‌ها را که طرحی مشابه مشعل المپیک دارد، طراحی کرده است. «سیلویا ایمونیو» مدیریت تیمی 100 نفره را بر عهده دارد که مسئولیت آنها آماده کردن 2500 دست لباس رنگی برای مراسم افتتاحیه است.

کاروان فرهنگی، ورزشی منا از جمهوری اسلامی ایران نیز با پرچم‌داری عشرت کردستانی و نمایندگان 12 رشته ورزشی در مراسم افتتاحیه این مسابقات حضور دارد.

در این مسابقات بیش از 4 هزار ورزشکار در 23 رشته با هم رقابت می‌کنند و در مجموع 528 مدال توزیع خواهد شد که از این میان 226 مدال به زنان، 264 مدال به مردان و 38 مدال در رشته‌های میکس، توزیع می‌شود. از 23 رشته حاضر در این مسابقات، دو رشته پاراکانو و پاراترایتالون (مسابقات سه گانه) نیز اولین بار است که به مجموع رشته‌های پارالمپیک افزوده می‌شوند.

برای اولین بار است که یک کشور از آمریکای جنوبی میزبان مهم‌ترین رویداد ورزشی افراد دارای معلولیت در جهان است و برای این اتفاق مهم 20 ورزشگاه در 4 نقطه از شهر ریو در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری این مسابقات 25000 نیروی داوطلب، 45000 نیروی پیمانکار و 5000 نیروی ثابت پیش بینی شده که سازماندهی این رویداد بزرگ ورزشی را بر عهده دارند.

از نکات جالب توجه، آمار تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای مسابقات است که اینگونه اعلام شده: 417 توپ فوتبال، 2000 سیبل تیر و کمان، 4000 چشم بند برای رشته گلبال، 6720 توپ تنیس با ویلچر، 6480 توپ تنیس روی میز، 3 میلیون و نیم وعده غذایی و 10 هزار تخت خواب.

بیش از 170 کشور در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک که از 7 تا 18 سپتامبر به میزبانی ریو دو ژانیرو برگزار می‌شود، حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا