خراسان

جشنواره فیلم سبز در نیشابور

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران برای اولین بار در نیشابور همزمان با دیگر شهرها برگزار خواهد شد؛ سوق دادن هنرمندان نیشابور برای خلق آثار بیشتر در زمینه محیط زیست و دغدغه‌مند ساختن شهروندان از مهم‌ترین اهداف است.
مرتضی سیف‌آبادی مسئول روابط عمومی برگزاری جشنواره فیلم سبز در نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: جنبه آموزشی جشنواره و بیان معضلات و راهکارها در فیلم‌ها و مستندها برای شهروندان مهم ترین هدف اکران این فیلم‌ها و برگزاری این جشنواره در نیشابور است چرا که  ابزار هنر و به خصوص سینما در بسط فرهنگ محیط زیست و تغییر رفتار مردم بسیار مفید بوده و از این رو برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی – هنری محیط زیستی کشور می‌تواند در نهادینه کردن احترام به طبیعت و بهبود رفتار هموطنان که مخاطبان اصلی جشنواره هستند، نقشی اساسی ایفا کند.
وی در ادامه اظهار کرد: سوق دادن هنرمندان نیشابور برای خلق آثار بیشتر در زمینه طبیعت و محیط زیست و پرداختن آن‌ها به این مقوله نیز یکی دیگر از اهداف ماست.
سیف‌آبادی با بیان این که تماشای فیلم‌ها برای عموم آزاد و رایگان است، گفت: با توجه با محدود بودن زمان در نیشابور تعدادی از این فیلم‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، از آثار رسیده تعدادی انتخاب شده و برای علاقه‌مندان به نمایش در خواهد آمد؛ جدول پخش فیلم‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی افزود: جشنواره فیلم سبز برای ششمین دوره برگزار می‌شود و این اولین دوره‌ای است که در شهرستان نیشابور نیز برگزار می‌گردد، این جشنواره با همکاری اداره محیط زیست نیشابور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، انجمن آوای طبیعت نیشابور، انجمن همیاران طبیعت سبز درود و انجمن سینمای جوان نیشابور برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
مسئول روابط عمومی برگزاری جشنواره فیلم سبز در نیشابور گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران ۱۸ تا ۲۴ شهریور در تهران و همزمان در مراکز استان ها، شهرها و جزایر در بیش از ١۵٠ مرکز اکران سینمایی برگزار می شود؛ این جشنواره مهم ترین رویداد فرهنگی حفظ محیط زیست در منطقه خاورمیانه است و در شهرستان نیشابور در تاریخ ۱۹ الی ۲۰ شهریور ماه به مدت دو روز در محل سالن ادیب خیابان راه آهن برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 7 =

دکمه بازگشت به بالا