مشهد

جشن نوروزگاه همزمان با ایام نوروز برگزار می‌شود

مشهد|جشن نوروزگاه همزمان با ایام نوروز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ابوالفضل مکرمی‌فر در جلسه با مدیران و مسئولان فعال میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ستادهای نوروزی خراسان رضوی اظهار داشت: خوشبختانه بحث نوروز در کشور ملی و فراگیر شده و در این راستا برنامه‌های متنوعی در سطح استان تدارک دیده شده و یکی از برنامه‌های برگزاری جشنواره سیاه چادرهای اقوام ایرانی از ۴ تا ۱۱ فروردین ماه ۹۷ در پدیده شاندیز برپا می‌شود.

وی افزود: همچنین نمایشگاه صنایع دستی ۴ تا ۱۱ فروردین ماه ۹۷ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر می‌شود و از تمام هنرمندان کشور در حوزه صنایع دستی و سوغات دعوت به عمل آمده است و در خراسان رضوی ۱۱ هزار هنرمند صنایع دستی داریم که از این تعداد ۳ هزار نفر کارت صنعتی دارند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای این هنرمندان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب که باید مشهد را متمایز کنیم، خاطرنشان کرد: زیارت رکن اصلی گردشگری در خراسان رضوی بوده و همه افراد در کنار حضور در بارگاه منور رضوی و بحث زیارت علاقه‌مندند که از مناطق گردشگری و تاریخی بازدید داشته باشند و در ستاد خدمات سفر مصوب کرده‌ایم که نگاه ویژه‌ای به شهر مشهد شود.

مکرمی‌فر تصریح کرد: نوروز سال گذشته جشن نوروزگاه را در ۳ شهر سبزوار، تربت جام و طرقبه-شاندیز به صورت ویژه برگزار کردیم و امسال هم در کلات، گناباد و خواف نوروزگاه برگزار می‌شود، ضمن اینکه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز همزمان با نمایشگاه صنایع دستی، جشن نوروزگاه در مشهد هم به‌طور ویژه اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: فرهنگ غنی در حوزه آئین‌ها، رسم و رسوم‌های نوروزی و بازی‌های محلی در خراسان داریم که فرصت خوبی برای نوروز به شمار می‌آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار نقشه گردشگری جامع توزیع خواهیم کرد و پدیده شاندیز هم می‌تواند در این راستا مشارکت کند، بیان کرد: با شهرداری مشهد به توافق رسیده‌ایم تا تورهای گردشگری مشهدگردی را برگزار کنیم؛ همچنین برگزاری جشن روزهای فرهنگی را در تمام شهرستان‌ها خواهیم داشت و مشهد به عنوان جایگاه خاص می‌تواند یک روز را در پدیده شاندیز داشته باشد.

مکرمی‌فر گفت: در مناطق تقی‌آباد و میدان شهدا مشهد جشنواره نوروزی را برگزار خواهیم کرد و این جشنواره در پدیده شاندیز می‌تواند ادامه پیدا کند، همچنین از سوم تا هفتم اسفند ماه امسال هم بزرگترین نمایشگاه تولیدات روستایی کشور در تهران برگزار می‌شود و پدیده می‌تواند از برترین‌های این جشنواره دعوت به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =

دکمه بازگشت به بالا