مشهد

جمع‌آوری و ثبت خاطرات اتوبوسرانان مشهدی

0.007347001309986853_parsnaz_ir

وحید جلیلی در آیین تجلیل از بازنشستگان 93 و سادات سازمان اتوبوسرانی مشهد که در سالن صبا مشهد برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بازنشستگان این سازمان، اظهار کرد: هر یک از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی دارای تجربیات اجتماعی بسیار و خاطرات فراوان هستند.

وی از جمع‌آوری و ثبت خاطرات اتوبوس‌رانان مشهدی با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خبر داد و افزود: ما در جامعه‌ای هستیم که عصر رسانه و فضای نرم نقش مهمی را ایفا می‌کند لذا می‌توانیم از این فضا برای پرداختن به داشته‌های مردم استفاده کنیم و خاطرات بازنشتگان و یا به عبارتی بهتر، بازایستادگان اتوبوسرانی یکی از این ظرفیت‌هاست که قابلیت پرداخته شدن و تبدیل شدن به آثار هنری را دارد چرا که در طول عمر خدمت خود خاطرات و اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری برای آنها به وجود آمده است.

در ادامه عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی مشهد در حال حاضر دارای 4 هزار اتوبوس‌ران با حدود 2 هزار و 500 اتوبوس در حوزه حمل و نقل عمومی است و روزانه بیش از یک میلیون مسافر را در سطح شهر جابجا می‌کند.

سید جلال فیاضی اتوبوسرانی را به عنوان بزرگترین شبکه‌های حمل و نقل عمومی معرفی کرد و گفت: شبکه اتوبوسرانی بیشتر مورد استفاده در اقشار متوسط و ضعیف جامعه است و کوچکترین اختلال و بی‌نظمی در آن به سرعت در جامعه بازتاب پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر مشهد فزود: مشهد به عنوان شهری که سالانه پذیرای بیش از 25 میلیون زایر و مسافر  نیازمند توسعه بیشتری در حوزه حمل و نقل عمومی است، چراکه افزون بر مردم مشهد، جابجایی مسافران را نیز بر عهده دارند.

فیاضی از نیاز این کلانشهر به 3 هزار اتوبوس خبر داد و ادامه داد: سازمان اتوبوسرانی مشهد افزون بر نیاز به افزودن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی خود باید به نوسازی آنها نیز توجه داشته باشد چرا که متوسط عمر اتوبوس‌ها 9 سال است و باید تلاش کرد تا با نوسازی این ناوگان این سن را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل عمومی تلاش می‌کند تا ضمن ارائه خوب خدمات با ارزان‌ترین قیمت و یا حتی رایگان باشد، اما امروز از دریافت هزینه ناگزیریم ولی در آینده تلاش می‌کنیم در عین حفظ و افزایش کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، حتی‌الامکان افزایش نرخ قیمت نداشته باشیم.

 

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =

دکمه بازگشت به بالا