ایران

جهانگیری: پیشرفت کشور عده ای را آ زار می دهد

 

 

خراسان:معاون اول رئیس جمهور با بیان این که انگار پیشرفت کشور عده ای را آزار می دهد، تصریح کرد: وقتی می گوییم در فلان مسئله رشد داشته ایم عده ای عزا می گیرند چون فکر می کنند این کار به اسم گروه خاصی خواهد بود در حالی که این مربوط به جمهوری اسلامی است.
روحانی و من به دستگاه های آماری دستور نمی دهیم
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح روز گذشته در جلسه گزارش عملکرد پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در محل این وزارتخانه و با حضور وزیر صنعت و معاونان او برگزار شد، اظهار کرد: وقتی مثلاً گفته می شود طبق آمار بانک مرکزی ۷٫۴ درصد و طبق مرکز آمار ۶٫۴ درصد در ۶ ماه گذشته رشد داشته ایم آقایی که اصلاً معنی رشد را نمی داند می گوید این رشد برای نفت است و عربستان بیشتر باید به آن افتخار کند.  وی ادامه داد: مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که به آمار رسمی کشور اشکال وارد نکنید. خدا شاهد است اگر من یا آقای رئیس جمهور اطلاع داشته باشیم چه کسانی این آمار را تهیه می کنند یا به آن ها دستوری بدهیم، دستگاه های رسمی آمار را اعلام می کنند. جهانگیری یادآور شد: همین مرکز آمار گفته است که رشد کشور منهای نفت ۴٫۳ درصد بوده است یا در صنعت، بالای ۴ درصد و در کشور بالای ۵ درصد رشد اعلام شده است. این آمار باید انسان را خوشحال کند که کشوری که از رکود تورمی رنج می برده به این ارقام رسیده اما عده ای می گویند برای زندگی مردم اتفاقی نیفتاده است.
هرچه تلاش می کنیم نمی توانیم خرابکاری آقایان را جبران کنیم
وی در ادامه تأکید کرد: به کسانی که بهانه جویی می کنند باید بگوییم سیاست شما همان بود که فضای اقتصادی کشور را به پرتگاه رساندید و نیرو های انقلاب را مقابل هم قراردادید. شما کشور را به ته دره بردید و ما آن را چند پله از ته دره بالا آورده ایم اما هنوز در دره است. آمار تورم،  رکود و درآمد سرانه مردم در سال ۹۱ آنقدر بد بوده که هرچه تلاش می کنیم نمی توانیم خرابکاری آقایان را جبران کنیم.
عده ای عزای قرارداد خرید هواپیما گرفته اند
معاون اول رئیس جمهور همچنین بیان کرد: از روزی که گفته شد قرارداد هواپیما بسته ایم عده ای عزا گرفتند. تا کی ملت ایران باید تحقیر می شد و هواپیما های درجه دو را از ضعیف ترین کشور ها می گرفت. ما برای این هواپیما ها تنها ۱۵ درصد پول داده ایم و ۸۵ درصد باقی مانده قرار است از محل بلیتی که فروش می رود برگردانده شود که این دست مریزاد دارد.
روایت ترکان از روش تحقیر آمیز هند و چین در پرداخت پول نفت در دوره تحریم
اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور نیز که این روز ها عده ای اصرار دارند ثابت کنند که برجام ناکارآمد بوده و شکست خورده است، اظهار کرد: کسانی که به دنبال بازگرداندن تحریم ها هستند، همان کسانی هستند که از تحریم ها منفعت می بردند، چه بین المللی و چه داخلی. وی با اشاره به برخی کشور ها مانند امارات، ترکیه و قطر که از تحریم های ایران نفع می برند گفت: هند و چین تنها خریداران نفت ما شده بودند. این دو کشور با شرایط بسیار استثنایی نفت را می خریدند و پول آن را نیز با فرمول بسیار تحقیرآمیزی در حساب هایی می ریختند که بلو که می شد. به عنوان مثال، در دولت گذشته، نفت ایران به چین فروخته شد اما پول نقد این نفت که ۲۲ میلیارد دلار است، از سوی چین در یک حساب بلو که شد. چینی ها معادل این پول، به نسبت یک به یک دلار به ما وام دادند. وی افزود: در این شرایط، اکنون ۲۲ میلیارد دلار پول ما در چین وثیقه است، در مقابل، این کشور قرار بود ۲۲ میلیارد دلار به ما وام بدهد که در ابتدای وام دادن، ۴ میلیارد دلار را به عنوان سود وام کسر کرده و در ادامه، برای وامی که به ما داده، ۸ درصد نیز پول بیمه در نظر گرفته است. ترکان اضافه کرد: درباره هند نیز ما مجبور بودیم نفت خود را     به این کشور بفروشیم. هند پول نفت ما را ۲ بخش می کرد؛ بخشی را به حساب یورویی و بخشی را به حساب روپیه واریز می کرد. آن پولی که به حساب یورویی واریز می شد، توقیف می شد، چون نمی توانستیم با آن خرید کنیم اما از پولی که در حساب روپیه قرار داشت، باید از هند و به قیمت هایی که خودشان می گفتند، کالای هندی بخریم. به این ترتیب، از امارات، تا عربستان، قطر، چین و هند، منافع و ثروت این ملت دست یک عده چپاولگر بین المللی از دست رفت.
کسان دیگری هم بودند که نفت بردند و از قضا پولش به خزانه بازنگشته است
وی در پاسخ به این سوال که «ذی نفعان داخلی چه کسانی را شامل می شوند؟» گفت: نقل و انتقال پول، فروش نفت یا خرید کالا ها، مگر به دلال نیاز نداشته است؟ بابک زنجانی یکی از دلالان فروش نفت بوده است. فکر می کنید همین یک نفر بود؟   باز هم بوده اند. این ها نفت ایران را بردند و پول هایش را به نوعی بالا کشیدند؛ حالا بابک زنجانی یک جور، دیگران به طرق دیگر. این ها هم می شوند برندگان تحریم. وی همچنین گفت: «همین قدر بدانید که کسان دیگری هم بودند که نفت بردند و از قضا پولش به خزانه بازنگشته است، آن پول ها در حساب های دیگری است که در جای خود باید بررسی شود، اما به خزانه بازنگشته است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا