مشهد

حجم بالایی از آلودگی هوای مشهد مربوط به خودروهای تک‌سرنشین است‌

محمد پذیرا

مدیر محیط‌زیست شهرداری مشهدمقدس گفت: حجم بالایی از آلودگی هوای مشهد مربوط به خودروهای تک سرنشین است.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا در زمینه برخورد با خودروهای دودزا در مشهد اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای آبان‌ماه هوای شهر مشهد آلوده شده که حجم زیادی از این آلودگی به دلیل تردد خودروهای تک سرنشین و به ویژه خودروهای دودزا است.

وی افزود: البته که در کنار آن منابع دیگری همچون صنایع و کارخانجات نیز در افزایش آلایندگی هوای شهر مشهد دخیل است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در این راستا گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در سطح شهر به طور گسترده فعال است و با منابع آلاینده از جمله خودروها برخورد می‌کند.در گذشته ۵ گشت کنترل آلاینده در شهر مشهد فعال بود که امروز تعداد آن به ۸ گشت رسیده است.

پذیرا اضافه کرد: با افزایش آلودگی هوای شهر مشهد از ابتدای ماه جاری با ۹۹۰ خودروی دودزا برخورد شده است.این خودروهای دودزا بعد از شناسایی دو هفته مهلت دارند تا نسبت به رفع نقص خودروی خود و اخذ معاینه فنی اقدام کنند در غیراین صورت اعمال قانون می‌شوند.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین با خودروهای سنگین و خودروهایی که در زمان توقف طولانی مدت روشن باشند نیز برخورد می‌شود که در این راستا با ۱۲۰۰ خودرو برخورد شده است.

پذیرا در زمینه محدوده فعالیت گشت‌های کنترل آلاینده بیان کرد: این گشت‌ها بیشتر در هسته مرکزی شهر و مناطقی که آلودگی بالایی دارند تردد می‌کنند؛ البته گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی تا پاسی از شب در نقاط مختلف شهر حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا