خراسان

حدود ۴۳۳ هزار نفر در استان سبد کالا دریافت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی در خصوص تعداد افراد مشمول طرح دریافت سبد کالا بیان کرد: براساس آمار دریافتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان در مجموع ۴۳۲ هزار و ۸۰۹ نفر در استان مشمول این طرح شده‌اند.
محمود احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان با اشاره به تعداد افرادی که در استان تحت پوشش دریافت سبد کالا قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد خانوارهای مشمول دریافت طرح حمایت غذایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، ۳۱۱ هزار و ۴۹۱ خانوار است که در مجموع ۴۳۲ هزار ۸۰۲ نفر می‌شوند. از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۳ خانوار به تعداد ۲۰۱ هزار و ۴۷۶ نفر تحت پوشش بهزیستی و ۱۳۳ هزار و ۹۱۸ خانوار به تعداد ۲۳۱ هزار و ۳۳۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.
وی ادامه داد: اقلام پیش‌بینی شده در این مرحله انواع مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت سفید، روغن، برنج و خرماست که مشمولان می‌توانند به تناسب اعتبار واریز شده به حساب آن‌ها، نسبت به دریافت سبد غذایی خود از هر نام تجاری مد نظر اقدام کنند.
احمدی با بیان اینکه مشمولین این طرح افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی خواهند بود که از سوی ستاد این دستگاه‌ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: مستمری‌بگیران دستگاه‌‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، به علاوه کمک‌های موردی بهزیستی شامل افراد دارای پرونده ضایعه نخاعی، توانبخشی، اجتماعی و درخواست پشت نوبتی وسایل توانمندی از دیگر مشمولان این سبد هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی در خصوص تعداد افراد مشمول این طرح بیان کرد: براساس آمار دریافتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان در مجموع ۴۳۲ هزار و ۸۰۹ نفر در استان مشمول این طرح شده‌اند.
احمدی درباره نحوه دریافت سبد کالا برای مشمولان گفت: مشمولان دریافت سبد کالا می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان از سهمیه خود مطلع شوند. 
وی اضافه کرد: همچنین مشمولان این طرح باید به فروشگاه‌های طرف قرارداد شامل شهروند، رفاه، اتکا، اسکاد، امکان، سپه، فرهنگیان، تعاونی‌های مصرف محلی، تعاون روستایی و سایر فروشگاه‌های فعال در این طرح مراجعه کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: مشخصات فروشگاه‌های فعال این طرح در استان به تفکیک شهرستان در پورتال اینترنتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، قسمت مدیریت اجتماعی، اداره امور حمایتی و آسیب‌های اجتماعی، بخش فروشگاه‌های حمایت غذایی به نشانی http://clsw.ir/hemayati-asibha/foroushgah.aspx مراجعه درج شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: میزان سهمیه ریالی و مبلغ شارژ شده افراد مشمول براساس نوع پرونده تحت پوشش در دستگاه‌های حمایتی و بعد خانوار مشخص می‌گردد که بر این اساس میزان مبلغ شارژ شده برای مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برای خانوار یک نفره ۳۰۰ هزار ریال و خانوار دو نفره ۶۰۰ هزار ریال است. 
احمدی افزود: سهمیه شارژ شده برای خانوار ۳ نفره به بالا ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر است. به دو نفر اول و تا سقف یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اضافه می‌شود. میزان شارژ برای کمک‌موردی‌ها نیز ۳۰۰ هزار ریال است. مبالغ واریز شده برای سبد حمایت غذایی قابل برداشت نیست و فقط برای خرید اقلام مذکور از فروشگاه‌های اعلام شده قابل استفاده است. از زمان واریز این مبالغ به حساب‌های سرپرستان خانوار، مهلت سه ماهه برای خرید این اقلام در نظر گرفته شده است.
آمار تعداد خانوار و افراد مشمول این طرح در استان در تصویر پیوست خبر موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 11 =

دکمه بازگشت به بالا