خراسان

حذف “برچسب قیمت کالاها” فایده‌ای جز سردرگمی مردم ندارد

افزایش قیمت کالا

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: حذف برچسب قیمت از کالاهای تولیدی سبب آشفتگی بازار شده و هیچ فایده‌ای به جز سردرگمی مصرف کننده به همراه ندارد.

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در ارتباط با حذف قیمت از کالاهای تولیدی باید گفت که این موضوع تأثیر منفی زیادی را در سطح بازار بر جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون تمام بخش‌های اقتصادی چه در حوزه تولید و چه در بخش توزیع ملزم به قیمت‌گذاری کالاهای خود هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که تولیدکننده این قیمت را درج نکند بازار دچار هرج و مرج شده و به جز سردرگمی هیچ فایده‌ای برای مصرف‌کنندگان به همراه ندارد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در تمام سطح کشور ۳۵ هزار تولیدکننده وجود دارد و این در حالی است که ممکن است چند ده برابر این تعداد واحد صنفی وجود داشته باشد، بدیهی است که نظارت بر تولیدکنندگان با استفاده از درج قیمت بسیار راحت‌تر از نظارت بر بازار توزیع است که به علت گستردگی توان نظارت و بازرسی آنها وجود ندارد.

ابراهیمی بیان کرد: قیمت‌گذاری در وضعیت کنونی بازار سبب به وجود آمدن آرامش مصرف‌کننده شده و تشویش نبود نظارت بر روی کالاهای مصرفی را از آن‌ها دور می‌کند.

وی تأکید کرد: انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در واقع پارلمان بخش خصوصی برای دفاع از حقوق مردم بوده و طبق قانون می‌توان برای نظارت نیز از ابزارهای در اختیار آن نیز استفاده کرد و این در حالی است که متأسفانه هنوز از ظرفیت‌های این انجمن استفاده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا