خراسان

حضور سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان‌رضوی تسهیل شود

علی رسولیانa

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: باید توانمندی‌های خودمان را در زمینه تولید افزایش بدهیم و سبب ایجاد اشتغال در استان بشویم. باید شرایط سرمایه‌گذاری و فرآیند صدور مجوزها را برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی رسولیان، ظهر امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اظهار داشت: خراسان‌رضوی استانی است با ظرفیت‌های بالا برای سرمایه‌گذاری و در بخش‌های مختلف چه در حوزه صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و سایر حوزه‌ها حائز رتبه‌های بالایی در کشور هستیم.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: میزان پروانه‌های بهره‌وری ما رشد بالایی داشته و در حوزه خودروسازی دومین استان در کشور هستیم.

وی با اشاره به این که نزدیک به دو میلیون گردشگر خارجی وارد استان خراسان‌رضوی می‌شوند، گفت: باید  شیوه سرمایه‌گذاری در استان را اصلاح کنیم و بانک‌ها، بیمه و بورس و سایر حوزه‌ها را در کنار هم بگذاریم و تاثیر آن را در کشور ببینیم.

رسولیان اضافه کرد: ما ۲۹ بانک در استان خراسان رضوی داریم و مانده منابع بانکی ما نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان است و ما باید بتوانیم این منابع را درست هدایت کنیم.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج سال گذشته برگزاری نمایشگاه جلساتی بود که با شرکت‌های بیمه داشتیم و شهریور ماه امسال سندیکا شورا بیمه‌ها را کلید خواهیم زد. همچنین با دستگاه قضایی توافق کردیم که شعبه رسیدگی به مشکلات بیمه تشکیل شود.

رسولیان با بیان اینکه در سه ماه نخست سال میزان صادرات استان خراسان‌رضوی به ۵۷۰ هزار تن رسید، بیان کرد: متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در استان داریم و هدف اصلی هم جذب و توسعه صادرات و ورود به بازارهای جهانی است.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی اضافه کرد: باید توانمندی‌های خودمان را در زمینه تولید افزایش بدهیم و سبب ایجاد اشتغال در استان بشویم. باید شرایط سرمایه‌گذاری و فرآیند صدور مجوزها را برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 12 =

دکمه بازگشت به بالا