فرهنگ و هنر

حمایت آکادمی اسکار از اصغر فرهادی

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,اصغر فرهادی

آکادمی اسکار بیانیه‌ای را بر اساس اخبار ممنوعیت ورود اصغر فرهادی در مراسم اسکار ۲۰۱۷ منتشر کرد.

 به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، آکادمی علوم وهنرهای سینمایی اسکار پس از اخبار منتشر شده درباره ممنوعیت ورود اصغر فرهادی به آمریکا برای حضور در این مراسم سینمایی به واسطه قانون تعلیق ۳ ماهه سفر اتباع ۷ کشور اسلامی از جمله ایران به آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: “آکادمی اسکار از دستاوردهایی در هنر فیلمسازی تجلیل می‌کند که در پی گذر از مرزها و ارتباط برقرار کردن با مخاطبان در سراسر جهان صرف نظر از ملیت، قومیت و تفاوت‌های مذهبی است. ما به عنوان حامی فیلمسازان و حقوق بشر تمامی افراد در سراسر جهان شدیدا از این موضوع ناراحت هستیم که اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار فیلم «جدایی» به همراه بازیگران و عوامل فیلم نامزد اسکار «فروشنده» ممکن است امسال از ورود به آمریکا به سبب مذهب و کشورشان منع شوند”.

«دونالد ترامپ» روز جمعه یک دستور اجرایی امضاء کرد که بر اساس آن سفر اتباع ۷ کشور اسلامی از جمله ایران به مدت ۹۰ روز به آمریکا به حالت تعلیق درآمده است و ورود پناهندگان نیز به این کشور حداقل برای مدت ۱۲۰ روز متوقف خواهد شد.

پیش از این ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده» نیز اعلام کرده بود در اعتراض به اظهارات نژادپرستانه «دونالد ترامپ» در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

فیلم «فروشنده» امسال به عنوان یکی از نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار با فیلم‌هایی از آلمان، دانمارک، استرالیا و سوئد به رقابت خواهد پرداخت.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار  روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا