مشهد

حوادث آسانسور در صدر عملیات های آتش نشانی مشهد است

 

  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: طبق آمار موجود بیشترین عملیات آتش نشانی مشهد در حوزه حوادث آسانسور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آتشپاد حسن جعفری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق آمار موجود در آذرماه ٣٩ هزار و ٨۶۶ تماس با آتش‌نشانی مشهد برقرار شد که ۴٧ درصد تماس‌ها مزاحمت و ۴٧ درصد غیرمرتبط بود. تنها ۳.۵ درصد این تماس‌ها به عملیات ختم شد.

وی بیان کرد: در آذرماه، در کل تماس‌ها ١٢ درصد و در تماس‌های مزاحمت نیز بیش از ١٩ درصد کاهش را در شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در آذرماه هزار و ۴٢ مورد عملیات از سوی آتش‌نشانی در مشهد و حومه انجام شد، بیان کرد: از این تعداد، ۴٩٣ مورد حریق و ۵۴٩ مورد حادثه ثبت شده است، به نحوی که به صورت میانگین، روزانه ١۶ حریق و ١٨ حادثه در مشهد رخ داده است.

وی  ۵ اولویت حریق را به ترتیب فراوانی، آتش زدن توسط اشخاص، سوزاندن ضایعات، انتقال حرارت به علت مجاورت، اتصال سیم برق و روشن کردن آتش توسط معتادان برشمرد.

جعفری گفت: حادثه آسانسور با ٣٢ درصد، محبوسی افراد با ٢٧ درصد، گیر کردن حلقه انگشتر با ١٣ درصد، گیر کردن یا محبوسی حیوانات با ۶ درصد و گیر کردن اعضای بدن با ۴ درصد از مهم‌ترین دلایل بروز حوادث در آذرماه بوده که اقدامات لازم در این خصوص توسط تیم های عملیاتی به انجام رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =

دکمه بازگشت به بالا