مشهد

حوزه گردشگری شهر مشهد بلاتکلیف است

محمدرضا حیدری

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد  گفت: بسیاری از مسائل مربوط به حوزه گردشگری شهر مشهد بلاتکلیف است و مسئول مستقیم آن هم مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا حیدری دیشب در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که در هتل پارک حیات طرقبه برگزار شد، اظهار داشت: رشد شهر‌نشینی و مشکلات ناشی از آن  در موضوع توسعه پایدار و متوازن موضوعی بسیار جدی است و اتفاقی در عرصه جهانی و در فضای رقابتی روی داده که دولت‌ها به دنبال استفاده از سرمایه‌های سیال بین‌المللی برای رسیدن به توسعه پایدار با وارد کردن شهرهای بزرگ در عرصه مبادلات بین‌المللی هستند.

وی افزود: از همین رو، شهرهای بزرگ وارد رقابتی می‌شوند که در عرصه بین‌المللی نقش ایفا می‌کنند و دولت‌ها به شکلی کاملاً هدایت شده، نقش خود را به مدیریت شهری واگذار می‌کنند؛ لذا مفهوم رقابت‌پذیری شهری و شاخص‌های آن یکی از بحث‌های جدی در یک دهه اخیر است و در مشهد برای رسیدن به آن، جز از مسیر فعال کردن دیپلماسی شهری راه دیگری وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بسترها و ظرفیت‌های مناسبی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه پایدار باید تلاش‌های ویژه‌ای صورت دهیم و حوزه مدیریت شهری شهر مشهد و شورای پنجم با این رویکرد فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه تعاملی آماده همکاری با بخش‌های تاثیرگذار از قبیل حوزه گردشگری، حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های لازم برای توسعه گردشگری آسان هستیم.

حیدری با اشاره به اینکه تحقق این اهداف در گرو ایجاد و وجود یک مدیریت یکپارچه در شهر است، تصریح کرد: طبق قانون به شوراها مأموریت داده شده که شورای شهر باشند و نه شورای شهرداری، اما بسترهای لازم در این زمینه وجود ندارد و بسیاری از مسائل مربوط به حوزه گردشگری شهر مشهد بلاتکلیف است و مسئول مستقیم آن هم مشخص نیست و یکی از چالش‌های جدی ما در شهر مشهد بحث خانه زوارهایی است که به عنوان یک معضل بزرگ در شهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه به موازات توسعه فضاهای گردشگری، باید تکلیف این خانه زوارها مشخص می‌شدند اما همچنان در شهر وجود دارند، تأکید کرد: نهاد مسئولی در این زمینه وجود ندارد و علت آن هم عدم وجود مدیریت یکپارچه در شهر بوده و متأسفانه تعامل‌های نهادی در مشهد به شدت ضعیف است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: شورای پنجم شهر مشهد با تعامل با همه دستگاه‌های تاثیرگذار به دنبال ایجاد فضای همکاری در این حوزه بوده وحمایت خود را در راستای هر آنچه که در حوزه اختیارات شهری است، در قالب طرح‌ها و لوایح خواهد داشت و امیدواریم با هماهنگی و ظرفیت‌های شورا و شهردار مشهد گام‌های بلندی را برای توسعه صنعت گردشگری که صنعتی مهم و حیاتی است، برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا