ورزش

خانه تکواندو خراسان‌رضوی در مشهد احداث می‌شود

حسین زاده/تکواندو خراسان رضوی

رئیس هیئت تکواندو خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر به‌دنبال ایجاد خانه تکواندو در مشهد هستیم که مدیرکل ورزش و جوانان استان موافقت خود را با در اختیار گذاشتن مکان تعیین شده اعلام و با این واگذاری خانه تکواندو در حداکثر پس از ۸ ماه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسین حسین‌زاده رئیس هیئت تکواندو خراسان‌رضوی در ارتباط با فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط هیئت تکواندو در خراسان‌رضوی پاسخگوی سئوالات خبرنگار ما بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: چه برنامه‌های در حوزه تکواندو در خراسان‌رضوی در سال ۹۶ اجرا شده است؟

حسین‌زاده: در ابتدای سال ۹۶ در ورزشکاران رشته هان‌مادانگ به مسابقات کشوری اعزام شدند و موفق به کسب عناوین قهرمانی شدند. همچنین تکواندوکاران استان در مسابقات جهانی کره‌جنوبی یک نشان طلا، یک نقره و دو برنز را که دو مدال توسط بانوان و دو مدال توسط آقایان را کسب کردند.

در رده‌های سنی نونهالان، خردسالان و نوجوانان در بخش آقایان و بانوان در تمامی رده‌ها ورزشکاران استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند و در تمامی رده‌‌های سنی و رده‌های کمربند سبز، آبی، قرمز و مشکی مسابقات لیگ استانی را برگزار کردیم که اختتامیه این رقابت‌ها در هفته تربیت‌بدنی برگزار می‌شود.

تسنیم: در ادامه برنامه‌ها شاهد برگزاری چه برنامه‌هایی توسط هیئت تکواندو در سال جاری هستیم؟

حسین‌زاده: در ادامه برنامه‌های امسال اعزام به مسابقات کشوری در رده جوانان و بزرگسالان را داریم و مسابقات قهرمانی کشور را احتمالا در مشهد میزبانی و مسابقات لیگ استانی را در سه رده برگزار خواهیم کرد.

امسال احتمالا میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رده امید خواهیم بود و دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری درجه یک و دو را در مشهد برای مربیان و داوران استان برگزار خواهیم کرد.

شرکت در لیگ منطقه‌ای کشور، برگزاری لیگ استان برای دومین سال متوالی، برگزاری جام باشگاه‌ها برای نخستین‌بار در رده‌های خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مشهد برای ورزشکاران استان که در رده جوانان و بزرگسالان این رقابت‌ها برگزار شده است از دیگر برنامه‌های اجرایی در سال ۹۶ است.

تسنیم: هیئت تکواندو خراسان‌رضوی در سال ۹۶ در بین‌ هیئت‌های کشور چه رتبه‌ای را کسب کرده است؟

حسین‌زاده: هیئت تکواندو در ابتدای سال ورود من به عنوان رئیس هیئت تکواندو استان رتبه ۲۸ را در کشور داشت و در سال ۹۵ به رتبه ۱۱ رسید و امسال به رتبه ۵ دست یافت که دست‌یابی به این مقام با توجه به شرایط سایر استان‌ها و رسیدن به این رتبه کار دشواری است و به طور میانگین در هر هفته دو برنامه توسط هیئت تکواندو خراسان‌رضوی در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۶ برگزار شده است.

تسنیم: تاکنون چه تعداد تیم از خراسان‌رضوی در لیگ‌های تکواندو حضور یافته‌‌‍‌اند؟

حسین‌زاده: در سال جاری تاکنون ۱۰ تیم در رده‌های مختلف به مسابقات لیگ تکواندو کشوری اعزام شده‌اند و فقط از شرکت در مسابقات خردسالان و نونهالان کشور بازمانده‌ایم و در صورت اجرای طرح جدید و برگزاری مرحله دوم مسابقات لیگ خردسالان و نونهالان کشور تعداد حضور تیم‌های اعزامی از خراسان‌رضوی به مسابقات لیگ برتر به ۲۰ تیم تا پایان امسال خواهد رسید.

تسنیم: در ارتباط با استعدادیابی در خراسان‌رضوی در سال ۹۶ چه اقداماتی انجام شده و چه تعداد ملی‌پوش داریم؟

حسین‌زاده: استعدایابی در هیئت استان انجام و تست‌های پیکرسنجی از تیم‌های اعزامی در رده‌های پایه به مسابقات کشوری گرفته می‌شود. همچنین برگزاری تعداد رقابت زیاد در استان که میانگین در هفته دو رقابت است سبب استعدادیابی می‌شود و سجاد جوانبخت، محمد فتحی در در رده آقایان و فرناز شیرازی، نادیان اقبالی در بخش بانوان عضو تیم‌های ملی هستند.

تسنیم: در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته چه تغییراتی در برنامه‌ها به وجود آمده است؟

حسین‌زاده: در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته یک بازنگری در برنامه‌های اجرایی مسابقات انجام شد که از جمله برگزاری مسابقات لیگ استان به‌صورت انفرادی است. همچنین مسابقات انتخابی نفرات اعزامی به رقابت‌های انتخابی در سه مرحله برگزار شد.

تسنیم: سخنان پایانی خود را بیان کنید.

حسین‌زاده: در افزایش سطح ارتقای تکواندو در استان کار بزرگی را انجام دادیم و در ۴ سال گذشته انتظار از هیئت استان این بود که در رتبه ۱۰ قرار بگیرد و کسب این رتبه را رضایت‌بخش توصیف می‌کردند در حالی که هیئت تکواندو در سال جاری به رتبه پنجم دست یافته و در حال حاضر حفظ این جایگاه اقدام بسیار بزرگی است.

در حال حاضر به‌دنبال ایجاد خانه تکواندو استان در مشهد هستیم که مدیرکل ورزش و جوانان موافقت خود را با در اختیار گذاشتن مکان تعیین شده اعلام کرده و با این واگذاری با جذب خیران و حامیان مالی شاهد افتتاح خانه تکواندو در استان حداکثر پس از ۸ ماه هستیم.

وجود خانه تکواندو در استان به رشد این رشته کمک فراوانی خواهد کرد چرا که هیئت تکواندو در سال تعداد زیادی رقایت اجرا می‌کند و در حال حاضر برای اجرای برنامه‌های خود هزینه اجاره پرداخت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا