ورزش

خبری از مهران مشهد نبود

درحالی‌که رییس هیات والیبال استان بارها با قطعیت از حضور تیم مهران مشهد در سوپرلیگ والیبال کشور می‌گفت، اما در نهایت لیگ شروع شد و خبری از تیم مشهدی نبود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، هفته نخست سوپرلیگ والیبال کشور عصر روز گذشته در حالی برگزار شد که مشهدی‌‌ها بودند اما خبری از تیم مشهد نبود. این مهم در حالی رخ داد که از مدت‌ها قبل رییس هیات والیبال استان از قطعی شدن حضور نماینده خراسان رضوی در این مسابقات خبر داده‌بود، اتفاقی که هرگز رخ نداد.
در سوپرلیگ ۹۶ والیبال کشور شهرهای تهران، ورامین، آمل، ساری، گنبد، تبریز، ارومیه و حتی کاشان نماینده دارند اما باز هم شرق کشور و خراسان بزرگ فاقد نماینده است. بد نیست فلاش‌بکی به روز برگزاری مجمع انتخاب ریاست هیات والیبال استان خراسان رضوی بزنیم. روزی که جبار قوچان‌نژاد، سرمربی فعلی و البته موفق تیم ایرانیان گنبد به واسطه توصیه داورزنی، سرپرست فدراسیون والیبال انصراف داد تا رقابت بین فخار، رییس سابق هیات والیبال و حسین‌زاده، رییس فعلی هیات والیبال استان شکل گیرد.
رییس فعلی هیات والیبال استان خراسان رضوی در برابر دیدگان داورزنی، صبوریان و اصحاب رسانه تاکید کرده‌بود: «تشکیل تیم‌های آقایان و بانوان در تمامی رده‌های سنی و برگزاری منظم مسابقات و اعزام‌ها در تمامی بخش‌ها از وظایف ما است و قطعا برای تحقق این اهداف تلاش می‌کنیم و همچنین سال آینده ما قطعا یک تیم در لیگ برتر والیبال کشور خواهیم داشت
جهت یادآوری بد نیست رییس هیات در جریان قرار بگیرد که روز گذشته سوپرلیگ والیبال کشور از ایستگاه اول گذشت و اسمی از تیم مشهدی در میان نبود. 
حسین‌زاده همچنین در آن جلسه اظهار کرد: «باید به نیازهای ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و شهرستان‌ها توجه شود و از آن‌ها در تمام برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم و فضا را برای حضور و فعالیت آن‌ها مهیا کنیم.»
تنها کمی بعدتر جمعی از داوران مستقل خراسانی که دارای سابقه ملی و بین‌المللی هستند، مثل زحمتی، موسوی، حاجی‌نژاد و … ضمن انتقاد از رویه‌ای که هیات والیبال استان در پیش گرفته، به افشاگری در خصوص اتفاقات رخ‌داده در هیات پرداختند. البته رییس هیات والیبال در همان روز برگزاری انتخابات صراحتا گفته‌بود که اهل مباحث فنی نیست. وی در سال ۹۶ هم در برنامه‌ای تلویزیونی این مهم را ثابت کرد، وقتی حتی نمی‌دانست که خلیل کلالی‌فرد، داور خراسانی درجه سه است یا ملی!
داستان زمانی تلخ‌تر می‌شود که بشنویم از هیات والیبال استان افرادی به فدراسیون اطلاعات غلط داده‌اند تا شاید بتوانند جلوی قضاوت مسعود ذوقی، تنها داور بین‌المللی خراسان را در سوپرلیگ کشور بگیرند. البته که این حرف‌ها راه به جایی نبرد و در نهایت ذوقی سخت‌ترین دیدار هفته نخست سوپرلیگ والیبال میان پیکان تهران و شهرداری تبریز را به خوبی قضاوت کرد.
سوال اینجاست که آیا یک کاندیدا می‌تواند صرفا با دادن وعده‌هایی که البته به سرانجام نمی‌رسد به ریاست هیات برسد و بعد از آن هم پاسخگو نباشد؟ اینجاست که به نظر می‌رسد وظیفه اداره کل ورزش و جوانان و البته معاونت توسعه ورزشی‌ست که با ورود به موقع از سقوط آزاد والیبال خراسان پیشگیری کنند.
خراسانی که تیم‌هایی مثل بانک صادرات، میزان و ثامن‌الحجج را داشت، حالا برای دومین سال متوالی نماینده‌ای در سطح نخست والیبال کشور نخواهدداشت و جالب اینکه تیمی که مسئولان هیات والیبال مدعی برگزاری هرروزه تمریناتش بودند، حتی در لیگ یک هم جایی ندارد!
بد نیست به صحبت‌های کوروش صبوریان، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در مجمع نگاهی دوباره داشته‌باشیم. صبوریان گفته‌بود: « رئیس جدید هیات باید سال آینده حتما بستر را برای حضور نماینده‌ای از خراسان فراهم کند
نگاه دوباره به تقویم یادآوری می‌کند که سال آینده رسید و باز هم خراسان تیمی در سطح نخست والیبال کشور ندارد، درست مثل اتفاقی که برای هندبال خراسان رخ داد. بدون شک حالا بیش از همیشه نیاز ورود اداره کل ورزش و جوانان به این موضوع احساس می‌شود. نیازی که بدون شک، صحبت‌های صبوریان در ۲۴ آذرماه ۹۵ در خصوص شرمندگی بابت عدم حضور نماینده خراسان در سوپرلیگ والیبال بر آن تاکید دارد.
صبوریان گفته‌بود: « یکی از مواردی که در والیبال و ورزش استان تاسف‌آور است عدم نماینده‌ای از خراسان رضوی در لیگ برتر است. با اینکه صحبت‌هایی زیادی برای حضور بخش خصوصی در لیگ برتر انجام شد اما متاسفانه در نهایت هیچ فرد و یا شرکتی قبول نکرد که در لیگ حضور پیدا کند و این مساله ما را شرمنده هواداران و دوستداران این رشته ورزشی در استان کرد.»
آنچه موضوع را بغرنج‌تر از حضور یا عدم حضور تیمی سوپرلیگی در والیبال خراسان نشان می‌دهد، سقوط آزاد والیبال استانی است که فرهاد ظریف، امیر حسینی و … را مدت‌ها به تیم‌های ملی کشور معرفی کرده‌است، آن هم بر اثر سومدیریت افرادی بدون تجربه لازم در مدیریت ورزشی. واقعیت تلخ اینکه از کرسی‌های والیبال خراسان در سطح کشور در بخش داوران، ناظران و … در هر دو قسمت آقایان و بانوان کاسته شده‌است و باید قبل از نابودی کامل این رشته ورزشی در خراسان فکری کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا