مشهد

خبر خوش برای سپرده‌گذاران میزان و نقشه راه پدیده

cafemashhadyha.ir
استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری های صورت گرفته انتظار می رود اقدامات اجرایی برای حل مشکلات سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران میزان از ابتدای ماه آینده آغاز شود.
به گزارش تابناک خراسان رضوی درحالیکه این روزها سخن از پذیرش مطالبات میزان توسط موسسه عسکریه است علی رضا رشیدیان بدون ذکر نام این موسسه که گویا موضوع آن منتفی شده است، از آغاز بازپرداخت دیون سپرده گذاران میزان از ابتدای آبانماه امسال خبر داد.
استاندار خراسان رضوی درحالی از هیچ مجموعه و موسسه و بانکی برای رفع معضل میزان نام نبرد که عسکریه ضمانت کرده بود که در برنامه ای سه ماهه مطالبات سپرده گذاران میزان را پرداخت می‌کند.
این گزارش حاکیست  خبر واگذاری پدیده نیز امروز بازتاب زیادی یافته بود تکذیب شد تا وضعیت این شرکت همچنان در هاله ای از ابهام باقی باشد هرچند که پیشتر انحلال سرمایه‌گذار قبلی یا مالک پدیده شاندیز انجام شده بود و قرار بود تا با مصوبه شورای پول و اعتبار پدیده شاندیز واگذار شود اما استاندار خراسان رضوی امروز از وجود نقشه راه برای پدیده خبر داد.

وی اظهار داشت: به منظور حل مشکلات سپرده گذاران موسسه منحله میزان روز گذشته جلسه ای با حضور استانداران استان های خراسان شمالی و جنوبی در مشهد برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه راهکارهای متعددی که منجر به استیفای حقوق سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران در سریعترین زمان ممکن میشود؛ مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار خراسان رضوی گفت: سه بانک و موسسه مالی و اعتباری برای ورود به این موضوع اعلام آمادگی کردند که در نهایت راهکار اجرایی و همکاری یک بانک و موسسه مالی و اعتباری، مورد توافق قرار گرفت.

رشیدیان خاطر نشان کرد: با توجه اهمیت موضوع مقرر شد استانداران خراسان، آخرین نظرات و موارد را برای تسریع در روند حل مشکل به بانک مرکزی ارائه کنند تا در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش های وزرای محترم کشور و امور اقتصاد و دارایی، رییس بانک مرکزی و ستاد تدبیر استان در حل این چالش، تاکید کرد: بانک و موسسه یاد شده از هم اکنون اقدامات اجرایی خود را برای نحوه پرداخت مطالبات سهامداران، پوشش حداکثری کارکنان موسسه منحله میزان و تعیین تکلیف سهامداران، آغاز کرده اند.

پدیده در دو راهی کارشناسی

استاندار خراسان رضوی همچنین از اهتمام مسئولان عالی کشور و دولت در راستای حل و فصل مشکلات سرمایه گذاران در شرکت پدیده خبر داد و گفت: وظیفه دولت، دستگاه قضایی و سازمان های اجرایی تعیین مسیری برای طی مراحل قانونی روند فعالیت های عمرانی شرکت پدیده بوده است.

علی رضا رشیدیان اظهار داشت: به منظور حل مشکلات سرمایه گذاران در شرکت پدیده شاندیز با پیگیرهای متعدد مسولان عالی کشور در قوای سه گانه، نقشه راهی برای ادامه فعالیت این شرکت تدوین شد که انتظار می رود مدیران این مجموعه از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

وی افزود: به دلیل اختلاف نظر بین مدیران شرکت پدیده و کارشناسان دادگستری برای تعیین قیمت آنچه از مایملک این شرکت که قرار بوده به نقدینگی تبدیل شود    حواله های سهامدارانی که مقرر شده بود از تاریخ ۲۵ شهریور ماه به بعد وصول شود به مشکل خورد.

استاندار خراسان رضوی گفت: این شرکت به منظور رفع این مشکل یا باید با قیمت کارشناسی دادگستری که بر اساس شاخص هایی تعیین شده توافق کند یا سرمایه گذاری را جذب نماید که بتواند از این طریق وجوه مردم را پرداخت کند.

رشیدیان تاکید کرد: هر گونه اقدام عمرانی باید براساس مجوزهای قانونی و پس  از تملک قطعی، اخذ موافقت اصولی، پایان کار صورت پذیرد و در نهایت بعد از صدور سند وحسابرسی  نسبت به عرضه آن در بورس و فرا بورس اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: کارگروهی تحت نظارت دادستان محترم و دستگاه های نظارتی، مسئولیت نظارت بر روند اقدامات اجرایی شرکت پدیده در راستای نقشه راه را بر عهده دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که این شرکت مراحل قانونی اجرای را در زمانی که شروع به فعالیت کرده اند طی نکرده اند ابراز داشت: به منظور رفع مشکل مردم نسبت به باز بینی طرح و تدوین نقشه راه اقدام شد.

رشیدیان به مدیران این شرکت توصیه کرد تا  نسبت به تسریع در روند تصمیم گیری در این خصوص اقدام کنند و از مردم استان خواست تا وجوه خود را در بانک ها و موسسات مالی واعتباری مجاز سپرده گذاری کنند.

وی گفت: تعیین نرخ سود سپرده ها از سوی بانک مرکزی براساس شاخص هایی تعیین می شود و کسانی که اقدام به سپرده گذاری در مراکزی که سودهای غیر متعارف پرداخت می کنند؛ باید تبعات ناشی از این ریسک را بپذیرند.   

همچنین سید محسن صادقی امروز با اشاره به اخبار منتشر شده از سوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره انحلال سرمایه‌گذار قبلی پدیده شاندیز و واگذاری این مجموعه اظهار کرد: تاکنون اخبار موثقی درباره این موضوع از هیچ مرجعی به دست ما نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا