خراسان

خراسان‌رضوی رتبه دوم حوادث منجر به مرگ ضمن کار را دارد

احسان سهرابی

رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان‌رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه دوم حوادث منجر به مرگ ضمن کار در کشور را به خود اختصاص داده است.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست امسال ۴۴۷ نفر در کشور  و ۴۰ نفر در خراسان رضوی در اثر حوادث ضمن کار جان خود را از دست داده‌اند که این میزان آمار بسیار بالایی است.

وی بیان کرد: با اینکه میزان ساخت و ساز و اشتغال به صورت کلی در خراسان رضوی کاهش یافته اما آمار کشته شدگان در اثر حوادث ضمن کار کم نشده که علت اصلی این موضوع آموزش ندادن کارگران و استفاده نشده از تجهیزات ایمنی در کارگاه‌ها است.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: نیاز است که اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در این زمینه ورود جدی داشته باشد چراکه موضوع حوادث ضمن کار چه منجر به فوت شود و چه نشود آسیب‌های اجتماعی زیادی را به همراه دارد که ممکن است عواقب آن را به هیچ عنوان نتوان جبران کرد.

سهرابی تأکید کرد: علاوه بر این باید مهندسان ناظر نیز برای تجهیزات کارگاه‌ها دقت نظر بیشتری داشته و برای آنها اقدامات کامل‌تری قرار دهند زیرا در این حوزه گاها آسیب‌های بدون بازگشتی به وجود می‌آید.

وی یکی از علل افزایش حوادث حین کار را کاهش میزان اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: زمانیکه بیکاری در جامعه‌ای زیادی باشد کارگر در هر وضعیت و با هر میزان دستمزد حاضر به کار کردن بوده و توجهی به ایمنی وسایل کارگاه و یا حقوق قانون خود در این زمینه نداشته و لذا کارفرما نیز خود را به این موضوع ملزم نمی‌کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی تأکید کرد: در این زمینه نیاز است اقدامات اساسی و حمایت اجتماعی مناسبی به وجود آید تا نتایج بهتری در این حوزه به  دست آید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا