خراسان

خراسان رضوی ابری می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی وضعیت جوی استان در مشهد و مناطق شمالی استان همراه با ابرناکی و تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

زهرا آهنگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:خراسان رضوی از فردا به تدریج، تحت تاثیر سامانه بارش‌زای سرد قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود از ساعات بعد از ظهر فردا، رگبار و باران در نواحی شمال غربی استان شدت گیرد.

وی اضافه کرد: با گستردگی بیشتر این سامانه در اکثر نقاط استان، شاهد بارش باران و برف خواهیم بود که در نواحی سردسیر و کوهستانی این بارش همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود که در پی آن لغزندگی جاده‌ها به خصوص در نواحی شمالی و کوهستانی استان همراه با اختلال ترددها را در پی خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی گفت: افرایش سرعت باد در طول فعالیت این سیستم باعث کاهش قابل ملاحظه دما در استان می‌شود و انتظار می‌رود سه روز پایانی هفته به خصوص در نواحی سردسیر، در ساعات شبانه حداقل دمای هوا به پنج درجه زیر صفر برسد.

آهنگرزاده افزود: سردترین شهر استان طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با چهار درجه زیر صفر و گرمترین نقطه استان بردسکن با ۱۹ درجه بالای صفر بوده است همچنین در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در تایباد با ۳۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

وی ادامه داد: دمای هوای شهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین سه و ۱۵ درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

دکمه بازگشت به بالا