ورزش

خراسان رضوی در المپیک توکیو ۶ نماینده دارد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از این استان ۶ نماینده شامل ورزشکار، داور و مربی در ۲ بخش المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور دارند.

فرزاد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسن تفتیان در دو و میدانی، مجید ناصری به عنوان داور مسابقات دوچرخه سواری المپیک و نوید مشجری به عنوان آنالایزر تیم ملی والیبال در مسابقات المپیک توکیو حضور دارند.

وی گفت: هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان و رییس کاروان پارالمپیک توکیو هم از خراسان رضوی در این رقابتهای جهانی پس از برگزاری رقابتهای المپیک شرکت خواهد کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: مهدی بابادی عضو تیم والیبال نشسته و حسن عبدی عضو تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان نیز دیگر نمایندگان این استان در کاروان پارالمپیک توکیو هستند که حضورشان در این رقابتها قطعی شده است.

فتاحی گفت: حضور ورزشکاران خراسان رضوی در این دوره از بازیهای المپیک در مقایسه با المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل کاهش نداشته است.

وی اظهار داشت: متاسفانه یک جودوکار استان به دلیل محرومیت تیم ملی جودو ایران از حضور در المپیک توکیو بازماند و دیگر نماینده استان در شمشیربازی نیز در رقابت با ورزشکاری از یک استان دیگر نتوانست امتیاز لازم را برای کسب سهمیه المپیک کسب کند.

سی و دومین دوره مسابقات پارالمپیک تابستانی ژاپن که قرار بود در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود به واسطه همه گیری جهانی ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد، این بازیها دیروز دوم مرداد ماه به صورت رسمی آغاز شد و قرار است رقابتهای پاراالمپیک نیز ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ در شهر توکیو برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا