خراسان

خراسان رضوی رتبه نخست جذب دانش آموزان در تشکل پیشتازان را کسب کرد

تجمع دانش آموزان گیلانی

مالک اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی متولی تشکل پیشتازان  در دو گروه دختران و پسران است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر تشکل‌های بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، جوانان هلال احمر و پیشتازان تشکل‌های دانش‌آموزی استان هستند که سازمان دانش‌آموزی تشکل پیشتازان را زیر نظر دارد.

وی عنوان کرد: تشکل پیشتازان در دو بخش دانش‌آموزان دختر و دانش‌آموزان دختر عضو می‌پذیرد که در حال حاضر ۱۰۷ هزار دانش‌آموز در این تشکل فعال هستند.

اشرفی با اشاره به این که تشکل پیشتازان بعد از بسیج دانش‌آموزی در زمره فعال‌ترین و محبوب‌ترین تشکل‌های استان در بین دانش‌آموزان قرار دارد بیان کرد: در سال گذشته تنها ۷۴ هزار دانش‌آموز عضو این تشکل بودند که در سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی این رقم به ۱۰۷ هزار دانش آموز پویا و فعال ارتقاء یافت.

وی با بیان این که ۱۰ درصد دانش‌آموزان فعال در تشکل پیشتازان کشور در استان خراسان رضوی فعال هستند گفت: استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه نخست کشور در زمینه پذیرش و جذب دانش‌آموز در تشکل پیشتازان شده است.

اشرفی افزود: تمام دانش‌آموزان عضو این تشکل زیر پوشش آموزش‌های این سازمان در قالب منش‌های دوازده گانه شامل ادب و خوش خلقی، راستی و درستی، یاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، دیانت و معنویت، نظم پذیری و قانون مداری، میهن دوستی، تلاش و صرفه جویی، شجاعت و دلیری، عدل و انصاف و مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی قرار می‌گیرند.

وی با اعلام این که حدود استان دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و  جمعیت ۹ درصدی دانش‌آموزان کشور است یادآور شد: بیش از سه هزار مربی، آموزش و برنامه ریزی فعالیت‌های دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی این استان را بر عهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا