خراسان

خراسان رضوی ظرفیت اشتغالزایی مناسبی ‌در ‌سنگ‌های قیمتی دارد

الماس آبی سنگ قیمتی زینتی

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی در حوزه سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان عصر امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی اظهار داشت: شفاف‌سازی بر ورود و خروج، هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از قبیل گمرک، ترانزیت، راهداری و مراکز پایانه ها از اهمیت به سزایی در مبارزه با قاچاق کالا برخوردار است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید در تمامی واحدهای مرزی واحد خدمات ارزی وجود داشته باشد تا جلوی سوءاستفاده کنندگان از این طریق گرفته شود و با شفاف‌سازی و رفع نقاط تاریک؛ مسیر گردش سالم ورود کالا و صادرات آن باز شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به قاچاق کالا در حوزه طلا و جواهرات و نقره ادامه داد: مشهد شهر سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و از قدیم به عنوان شهر عرضه کالا و جواهرات در کشور شناخته شده، به طوری که هم‌اکنون ۵ هزار نفر در حوزه جواهرات آن مشغول به کارند که با احتساب شاغلان مشاغل وابسته این رقم در مشهد به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.

رشیدیان بیان کرد: هم‌اکنون در طراحی سنگ‌های قیمتی ظرفیت‌های خوبی در خراسان رضوی وجود دارد و با ارتقای آموزش و استفاده از ظرفیت طراحی از طریق دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توان نسبت به اشتغال‌زایی و تولید در این راستا گام برداشت.

وی گفت: دست‌اندرکاران عرصه طلا و جواهرات باید به دنبال سود کوتاه‌مدت نبوده و با حمایت از حوزه سنگ‌های قیمتی به عنوان سوغات شاخص مشهد، ارزش کار خود و نیاکانشان را در این حرفه تخریب نکنند.

۱۴۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =

دکمه بازگشت به بالا