خراسان

خشکسالی کشت گیاهان دارویی خراسان رضوی را با تهدید جدی روبرو کرد

کشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی با معضل جدی روبرو شود.

محمد میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس  اظهار داشت: خشکسالی در زمینه تولید و برداشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی بسیار اثرگذار است و امسال که با سال آبی بسیار کاهنده‌ای روبرو بوده‌ایم تاثیر آن بر مصائب کشاورزان بیشتر است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: برای مثال در زمینه برداشت گل محمدی که جزو محصولات پرطرفدار این ایام است با این معضل روبرو هستیم.

 

میری خاطرنشان کرد: همچنین خشکسالی در زمینه گیاهان دارویی زیرکشت هم اثرگذار است و به فرآیند تولید این قیبل محصولات در این فصل در استان آسیب جدی وارد کرده و سطح درآمدی کشاورزان مرتبط با این محصولات را کاهش جدی می‌دهد.

وی بیان کرد: در حوزه گل محمدی نیز یکی از معضلات اساسی ما این است که صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با این گیاه در استان خراسان رضوی وجود ندارد و عمدتا در فصل برداشت با این معضل روبرو هستیم که محصول جمع آوری شده برای فرآوری به خارج از استان منتقل می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: بسیاری از این قبیل گیاهان در این فصل زمینه اشتغال بسیار مناسبی را فراهم می‌کنند و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند و اگر صنایع تبدیلی مرتبط با آن نیز در استان راه‌اندازی شود می‌توان ارزش افزوده بیشتری از این چرخش مالی را در استان باقی نگه داشت.

میری تصریح کرد: خشکسالی موجود سبب شده در فصل دیم بسیاری از گیاهان دارویی در سطح استان کشت نشود و قطعا این مسئله در بلندمدت آسیب‌های جدی به کشاورزان و کشت‌کاران استان وارد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =

دکمه بازگشت به بالا