گالری تصاویر

خطرناک ترین آب های جهان !

عکس Jacob’s Well، تگزاس، ایالات متحده آمریکا
اکثر مردم نمیتوانند تعطیلات را بدون حضور در نزدیکی دریاچه ها تصور کنند.اما آب های خطرناک مثل دریاچه میشیگان می تواند برای آنها مرگبار باشد.
ما می خواهیم به بررسی مکان های مختلفی روی زمین بپردازیم که زیبایی آن فقط برای تماشا از یک فاصله امن است.

همچنین برای کسانی که از این کار راضی نیستند و اصرار به حضور در آب های خطرناک  دارند، در پایان مقاله یک جایزه لذیذ درنظر گرفته ایم.

۱- حفره آبی بزرگ، بلیز

عکس حفره آبی بزرگ، بلیز

جزر و مد، این حفره  بزرگ آبی را به یک گرداب عظیم تبدیل می کند که همه چیز روی سطح را درون خود می کشد، در حالی که  پدیده مد (بالا آمدن آب)باعث می شود ستون های عظیم از آب به بیرون فواره بزند.

با وجود این، هنوز کسانی که می خواهند این حفره را ببینند و در این آب های خطرناک  شنا کنند بسیار زیاد هستند، به دلیل اینکه ژاک کاستو از این حفره به عنوان یکی از بهترین مکان های غواصی روی زمین را نام برده است.


۲- Jacob’s Well، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

عکس Jacob’s Well، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

اینجا با ۳۰ پا عمق طبیعی و آب شفاف، یکی از مکان ها و آب های خطرناک غواصی در جهان است. در پایین جاکوب، چندین ورودی به شبکه وسیعی از غارها وجود دارد که بسیاری از افراد نمی توانند از آنجا بیرون بروند.


۳- دریاچه میشیگان، ایالات متحده آمریکا

عکس دریاچه میشیگان، ایالات متحده آمریکا

دریاچه میشیگان تقریبا به اندازه مثلث برمودا بدنام است، چرا که در این دریاچه یکی از وحشتناک ترین سقوط های هوایی در شمال امریکا بدون هیچ دلیل منطقی رخ داده است.

در کنار افکار عمومی، خطر واقعی دریاچه ناشی از جریانهای ناگهانی آن است که بر اساس برخی منابع، که چندین دهه است انجا زندگی می کنند ذکر شده است.


۴- دریاچه Natron، تانزانیا

عکس دریاچه Natron، تانزانیا

دریاچه Natron یکی از شورترین و قلیایی ترین دریاچه ها بر روی زمین است، که با یک پوسته نمک پوشش داده شده است و گاهی اوقات به رنگ قرمز است. دمای آب این دریاچه در نقاطی خاص به دمای ۱۲۰ درجه فارنهایت (۵۰ درجه سانتیگراد) می رسد، که به همراه قلیایی بودن آن تقریبا نامناسب برای زندگی و از آب های خطرناک است. فقط سه نوع ماهی در اینجا زندگی می کنند که با این شرایط سخت سازگاری دارند.


۵- حفره آبی، دهب

عکس حفره آبی، دهب

احتمالا آبی حفره دهب خطرناک ترین مکان برای غواصی در جهان است زیرا بسیاری از غواصان در این غار با عمق ۴۰۰ پا درگذشته اند. غواصان باتجربه می گویند هرچند که افرادی که به طور صحیح آموزش دیده اند می توانند بدون ترس در اینجا شیرجه بزنند، اما علت مرگ در این آب های خطرناک معمولا از بیحسی ناشی از نیتروژن و یا کمبود ظرفیت هوا در بالا آمدن است.

هیجان انگیزترین و خطرناک ترین تفریح های جهان


۶- دریاچه نعل اسب، ایالات متحده آمریکا

عکس دریاچه نعل اسب، ایالات متحده آمریکا

دی اکسید کربن منتشر شده از بین شکاف ها در پایین دریاچه نعل اسب برای همه چیز خطرناک و کشنده است. تا کنون دریاچه نعل اسب باعث مرگ چهار نفر و همچنین درختانی که در فاصله ۱۰۰ هکتار در اطراف آن وجود داشته اند، شده است. اعلام خطر توسط نشانه ها در همه جا اعلام شده است.


۷- دریاچه جوش، دومینیکا

عکس دریاچه جوش، دومینیکا

این دریاچه کوهی که در فاصله هشت ساعتی از زمین قرار دارد، ممکن است به دلیل جهش هوای گرم از زیر زمین تا دمای ۱۹۸ درجه فارنهایت (۹۲ درجه سانتیگراد) گرم شود، این آب های خطرناک اغلب با گدازه همسایه هستند. شنا در دریاچه به شدت ممنوع است حتی اگر هیچ حباب مشخصی در سطح آن وجود نداشته باشد، زیرا جوشیدن آن تنها در چند ثانیه اتفاق می افتد.


۸- Rio Tinto ، پرتغال / اسپانیا

عکس  Rio Tinto ، پرتغال / اسپانیا

حفاری فسیلی که بیش از ۳۰۰۰ سال پیش در طول رودخانه ریو تینتو انجام شده است، باعث می شود که مس، آهن و فلزات سنگین اشباع شود و اسیدیته آب بالا برود. با این حال، چنین شرایطی، اکوسیستم رودخانه شامل باکتری هایی است که فلزات را اکسید می کنند و باعث می شود که آب به رنگ قرمز روشن در آید.


۹- گذرگاه دریک (Drake Passage)

عکس گذرگاه دریک (Drake Passage)

کوه های یخ، باد به سرعت ۸۰ مایل در ساعت، جریان های قوی، و دید ضعیف بخشی از مشکلاتی کشتی هایی است که می خواهند زنده از گذرگاه دریک عبور کنند. این گذر  یک گورستان کشتی واقعی است از قایق ها و کشتی هایی که از زمان ماژلان تا زمان کشف کانال پاناما در قرن بیست و یکم در آنجا واژگون شده اند.


۱۰- دریاچه کیوو (Lake Kivu)

عکس دریاچه کیوو (Lake Kivu)

این دریاچه به ظاهر آرام یکی از آب های خطرناک است که رازی کشنده دارد: در پایین آن لایه های CO2 و ۵۵ میلیارد متر مکعب متان وجود دارد. حتی کوچکترین زلزله ممکن است یک انفجار بزرگ را ایجاد کند که قادر به تبخیر بیش از ۲ میلیون نفری است که  در اطراف کیوو زندگی می کنند.


و اینک جایزه: موجودات آبی

عکس موجودات آبی خطرناک

اگر تا به حال تصمیم به شنا در رودخانه، دریاچه، و یا حتی نوع دیگر از بسترهای آب گرفته اید، مطمئن شوید که آنجا کاملا امن است و به خوبی آن را بررسی کنید.

چرا که حتی مکان هایی که گردشگران را به خود جذب می کنند ممکن است با مارماهی ها، مارماهی های دهن گرد، زالو یا دیگر گونه های ناخوشایند آلوده باشند. نگاهی به آب هایی که می خواهید در آن بچرخید بیاندازید و در جای خود بمانید!

منبع : ستاره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا