مشهد

خط ۲ قطارشهری مشهد از تنگناهای اقتصادی خارج شد/افتتاح فاز نخست خط ۲ تا شهریور‌ماه امسال

قطار شهری شیراز

عضو کمیسیون ویژه قطار شهری شورای شهر مشهد گفت: خط ۲ قطارشهری مشهد از تنگناهای اقتصادی خارج شد و با اصلاح مبانی قرارداد، این پروژه به سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمود عامری‌فرد درباره آخرین وضعیت خط 2 قطارشهری مشهد اظهار داشت: با لطف الهی و با توجه به پیگیری‌های شورای چهارم و زحمات مدیریت شهری، خط 2 قطارشهری مشهد از تنگناهای اقتصادی خارج شد و با اصلاح مبانی قرارداد، این پروژه مهم به سرعت در ریل پیشرفت عملیاتی قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه خط 2 قطارشهری مشهد طبق جدول زمان‌بندی در حال اوج گرفتن است و عملیات احداث تونل به اتمام رسیده است و هم‌اکنون مراحل احداث ایستگاه‌ها، نصب تجهیزات، ریل‌گذاری وغیره درحال اقدام است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از دستگاه‌های حفار از شفت ورودی به صورت صد درصد خارج شده است و دستگاه دوم حفار نیز تا 90 درصد از شفت میدان سعدی خارج و به میدان فردوسی منتقل شده است و چند قطعه کوچک در حال حمل است و محدودیت‌های ترافیکی این پروژه نیز یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

عامری‌فرد به احداث ایستگاه‌های این خط نیز اشاره و افزود: طبق جدول زمان‌بندی، مدیریت شهری باید ایستگاه‌های حدفاصل انتهای بولوار طبرسی تا میدان شهدا را تا انتهای شهریور ماه به پایان برساند و فاز نخست این پروژه را تا میدان شهدا برای استفاده عموم شهروندان افتتاح کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با روحیه جهادی کل پروژه خط 2 قطارشهری مشهد تا خرداد سال 96 به بهره‌برداری کامل برسد.

عضو کمیسیون ویژه قطارشهری شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: سه رام قطار به میزان 15 واگن در ایران تخلیه شده است و در هفته جاری به مشهد حمل می‌شوند. مابقی واگن‌ها نیز به صورت قطعات به کشور حمل خواهد شد که در داخل کشور در مجتمع واگن‌سازی تهران به هم متصل خواهد شد.

عامری‌فرد گفت: شورای اسلامی شهر مشهد با نظارت کامل قراردادهای خرید تجهیزات و مراحل بازشدن LC را مورد بررسی قرار داده است و سعی شده تا با کیفیت‌ترین قطعات خریداری شود.

وی با بیان اینکه پروژه قطارشهری برگ زرینی در ازای تلاش مجاهدانه مدیریت شهری است، تأکید کرد: مجاهدان مدیریت شهری با تلاش‌های خود در پروژه خط 2 قطارشهری ثابت کردند، می‌توانند در عرصه اقدام و عمل به خوبی خود را نشان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 20 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا